Wie kent de hengst All Wins

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

syenna_s

Wie kent de hengst All Wins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 21:07

Is er iemand die de hengtst All Wins kent? En heeft er iemand een nakomeling van deze hengst?
Ik zou graag weten wat voor karakter deze hengst heeft:)

Jessica24

Re: Wie kent de hengst All Wins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:32

All Wins xx is een Engels Volbloed hengst.
Kan je helaas niets vertellen over karakter.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:52

Uit de oude hengstenbladen:

geboren 1982
kleur bruin
stokmaat 162.5 cm
vlakkebaan: minstens 26 starts
winnaar: 6x
geplaatst 17x
winsom: $103.950 (wat niet slecht is)

Gedragsonderzoek Ermelo:
februari 1988 (21 dagen)
Vriendelijk, gehoorzaam, attent, eerlijk, goed humeur. Heeft een lange rencarrière achter zich. Tijdens de lichte werkzaamheden gedraagt hij zich goed. Plezerig in de omgang.Veel bereidheid om te werken. Looplustig, werkt met plezier. Bij aankomst goede voedingstoestand die het zelfde bleef. Trage eter die nat voer moet hebben. Rustig stalgedrag.
Karakter: 9 Stalgedrag: 8

syenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 13:32

bedankt voor de reacties!!

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:22

Ik heb de hengst All Wins gekend. Was blind aan 1 oog omdat hij op de renbaan ooit een zweep in zijn oog had gehad. Lief paard.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:07

EmEm schreef:
Ik heb de hengst All Wins gekend. Was blind aan 1 oog omdat hij op de renbaan ooit een zweep in zijn oog had gehad. Lief paard.

wie heeft de hengst gereden?

of werd ie alleen in de fokkerij gebruikt? :)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:45

BrisNet heeft het volgende over hem, inclusief compleet race record:
http://www.brisnet.com/cgi-bin/fc_display.cgi?userfile=P6931971364382

Verder is hij hier in Nederland alleen in de fokkerij gebruikt bij mijn weten. In 2001 afgekeurd en daarna.... Weet iemand of (en dan wanneer) deze hengst al overleden is? Of wat er verder gebeurd is met hem?

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:21

De periode dat ik hem gekend heb stond hij op Stoeterij 't Vierspan ter dekking. Werd alleen ingezet voor de fokkerij. En af en toe op een hengstenshow gereden. Maar dan echt met een jockey erop en werd hij geshowd als renpaard. Meer kende hij volgens mij ook niet.

Hij was verder wel heel lief. Cool. Maakte zich ook niet zo druk om merries. Wilde ook niet altijd even gemakkelijk dekken. Je kon best met een merrie langslopen als hij in de bak stond en dan liep hij gewoon de andere kant op. Kwam niet in z'n hoofd op om dan gillend naar de merrie te komen rennen.

Volgens mij is hij inmiddels al een tijdje overleden.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:11

Dat vermoeden had ik ook al, maar kan helaas nergens terugvinden wat er na afkeuring met hem gebeurd is. Bedankt voor z'n karakter beschrijving, leuk om te weten dat hij zo was.

Annikarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:54

Ik heb een nakomeling van hem! Het is haar vader. Ik zat net dr stamboom te bekijken en besloot hem eens te googlen. Grappig dat je dat dan vind! Mijn merrie is overigens nu ook al 20, maar nog topfit!

syenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 20:45

Annikarose schreef:
Ik heb een nakomeling van hem! Het is haar vader. Ik zat net dr stamboom te bekijken en besloot hem eens te googlen. Grappig dat je dat dan vind! Mijn merrie is overigens nu ook al 20, maar nog topfit!

Ik heb nu sinds vrijdag een paard, de vader van de moeder is All Wins. Vandaar dat ik het wilde weten, ik heb ook gegoogled maar kon er weinig over vinden haha!

Annikarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:55

syenna_s schreef:
Annikarose schreef:

Ik heb nu sinds vrijdag een paard, de vader van de moeder is All Wins. Vandaar dat ik het wilde weten, ik heb ook gegoogled maar kon er weinig over vinden haha!

Hoe heet de moeder? Ik weet dat voor mijn tijd mijn paard ik geloof 2 veulens heeft gehad.. En geen idee waar die gebleven zijn! (Zou wel heel toevallig zijn als je een nakomeling van mijn paard hebt, maar je kan t altijd checken, haha!)

syenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 16:00

Hoe heet de moeder? Ik weet dat voor mijn tijd mijn paard ik geloof 2 veulens heeft gehad.. En geen idee waar die gebleven zijn! (Zou wel heel toevallig zijn als je een nakomeling van mijn paard hebt, maar je kan t altijd checken, haha!)[/quote]

De moeder heet Ielady een stermerrie van 1.62! ze is nu geloof ik 22 wat ik hoorde! zou inderdaad wel heel toevallig zijn haha!

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:32

All Wins is een Amerikaanse hengst van een Bold Ruler vader uit een Graustark moeder, en daarmee (voor de renbaan) super gefokt. Ik heb hem altijd in de gaten gehouden, omdat mijn eerste paard dezelfde grootvaders had (Bold Ruler en Graustark) als All Wins, en genetisch dus een halfbroer - alhoewel hij andere ouders had. Mijn paard kwam, net als All Wins, ook uit Amerika.

Bold Ruler is ook bekend als vader van Secretariat, en de fokker van Graustark is een fenomeen op zich - Frederico Tesio. Heel mooi sportbloed om in Nederland te hebben.

All Wins leek mij een heel interessante dekhengst voor de rensport, maar is in Nederland niet als zodanig gebruikt. Hij dekte KI waarmee hij voor het Engels Volbloed stamboek (in Nederland het NDR) niet werd toegestaan. Het Engels Volbloed stamboek vereist (nu nog steeds!) natuurlijke dekkingen, en een paard dat KI dekt daar wordt iha niet zomaar natuurlijk mee gedekt (want na een natuurlijke dekking moet je alle KI gezondheidskeuringen opnieuw doorlopen).
Wel zijn er in Belgie een aantal nakomelingen in het Volbloed stamboek opgenomen, kennelijk werden daar minder vragen gesteld. Daarmee zij All Wins' genen voor het Volbloed fokwezen veilig gesteld.

In Nederland werden zijn diensten voornamelijk gebruikt om meer bloed in de stamboeken terug te brengen. Behalve een volbloed, was All Wins ook een heel mooi paard met een fijn karakter.

Earoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:49

wat grappig ik heb een nakomeling van All wins je hoort er de laatste jaren niet veel meer van.
mijn merrie is nu 25 ze is maar 1.52 groot.
kwa karakter is het nooit echt gemakkelijke tante geweest, maar wil altijd voor je werken. en is ook een enorme streber in het werk en denkt met je mee. ze liep op 5 jarige leeftijd al z2 bij de pony's.

Annikarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:30

syenna_s schreef:
Hoe heet de moeder? Ik weet dat voor mijn tijd mijn paard ik geloof 2 veulens heeft gehad.. En geen idee waar die gebleven zijn! (Zou wel heel toevallig zijn als je een nakomeling van mijn paard hebt, maar je kan t altijd checken, haha!)

De moeder heet Ielady een stermerrie van 1.62! ze is nu geloof ik 22 wat ik hoorde! zou inderdaad wel heel toevallig zijn haha![/quote]

Hoi! Sorry, was dit hele gebeuren alweer vergeten. Ben een nieuwe op bokt en snap er nog geen reet van hihi. Maar oke, nee dat is niet mijn merrie! Was wel heel leuk geweest anders...

saskia79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:17

hoi allemaal,

ik had een merrie van All wins
Halady All wins x eros
moeder heette Lady
volgens mij was Ielady uit deze zelfde combinatie