welsh veiling 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keona

welsh veiling 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 11:59

Ik ben nog nooit nasr een veiling geweest en zou dus graag weten hoe dit werkt en wat ik er van kan verwachten.wat zijn de prihsklasse waar de pony's voor verkocht worden heb ik het voornamelijk over veulens eventueel jaarlingen welsh cob.worden ook part breds geveild? Ik ziu graag dus horen van mensen die er al eens geweest zijn

AnneloesF

Re: welsh veiling 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:06

De veiling van het nwpcs in oktober is afgelopen jaren niet veel soeps qua prijzen. Variërend van €75,- voor een hengstveulen sectie A tot soms €2500 voor een gereden NWR of pardbred. Uitschieters daargelaten, maar de tijd dat er nog wel es wat weg ging voor >€4000 is al enkele jaren geleden.
Het aanbod is wisselend qua kwaliteit, maar absoluut niet allemaal slecht. Ze proberen ook wel een soort van selectie te maken vooraf, enkel 1e premies of meer.

Andere of buitenlandse veilingen heb ik geen idee van.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 09:02

Royaltjuh schreef:
De veiling van het nwpcs in oktober is afgelopen jaren niet veel soeps qua prijzen. Variërend van €75,- voor een hengstveulen sectie A tot soms €2500 voor een gereden NWR of pardbred. Uitschieters daargelaten, maar de tijd dat er nog wel es wat weg ging voor >€4000 is al enkele jaren geleden.
Het aanbod is wisselend qua kwaliteit, maar absoluut niet allemaal slecht. Ze proberen ook wel een soort van selectie te maken vooraf, enkel 1e premies of meer.

Andere of buitenlandse veilingen heb ik geen idee van.

Weet je ook hoe zo een veiling werkt en,de prijzen die geboden worden op zo'n pony komt daar nog een toeslag op ofzo.en kun je de paarden van re voren ook nog bekijken?