Wat vinden jullie van Alexandro P x Balzflug?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dailonka

Wat vinden jullie van Alexandro P x Balzflug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 12:47

De titel zegt het al...

Aangezien ik niet zo veel verstand van fokken heb graag jullie mening.
Gelders bloed met KPWN. Doen of niet doen? En waarom? En als de merrie naar keuring gaat,
wordt het dan de gelderse richting of is dat de vraag?

Ik wil graag een merrie om hopelijk een predikaat bij te krijgen zodat we er mee kunnen fokken en tevens de dressuursport in kan. (min Z niveau).

Spaikey

Re: Wat vinden jullie van Alexandro P x Balzflug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:53

Volgens mij wordt dit Gelderse richting. Ik heb het paard ook op mp zien staan. Lijkt me een interessante voor de fokkerij. Gezien de predikaatrijke Moederlijn.
Mooi type en een erg aansprekend hoofd!!
Het is dat ik er zelf al genoeg heb anders was ik ook serieus geïnteresseerd in deze merrie.

Een Gelderse paard is echt helemaal niks mis mee hoor!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:06

Heb je zelf een Balzflug merrie en zou je Alexandro daar voor willen gebruiken of heb je een paard op het oog met deze afstamming?

In het eerste geval ligt het uit wat voor lijntje die merrie komt. Zit daar het Gelderse bloed nog vooraan in de afstamming. Balzflug was namelijk wel een Trakhener.

Op een Trakhener kan ik me overigens wel voorstellen dat Alex goed werk zou kunnen verichten. Balzflug met z'n souplesse maar vlakke voorbeen. Alex met z'n geweldige front en voorbeen gebruik die wat souplesse in de rug kan gebruiken.

Ik heb zelf een hele fijne Alex uit een Gelderse merrie. Super luxe ding wat kan gaan als de brandweer.

Voor welke registratie richting zou ik gewoon het veulen zelf bekijken. Is ie rijtypisch of juist Gelders.