maar wou toch eens weten wie jullie erop zouden zetten

Ushi is een 6-jarige merrie van 1.57m zonder papieren (zijn zogezegd "kwijt").
Maar volgens de vorige vorige eigenaars (heeft nogal wat eigenaars gehad) is ze van Fantastique (BWP).
Ushi is een sabino-vos, sabino is een gen dat witte aftekeningen geeft.
Ze is heel voorwaarts en er zit genoeg pit in, maar is toch super braaf.
Zal nooit echt haar best doen om je eraf te gooien, maar geeft soms wel eens vreugdebok.
Ze is heel gevoelig voor stres, en zal haar stres eerder laten merken door zenuwtiks,
dan zoals de meeste paarden te beginnen bokken of steigeren enzo.
Het is ook wel een beetje een zenuwpees, wind zich snel op en kropt dat een beetje op.
Als jij slechtgezind op haar stapt voelt ze dat direct en zal het niet gaan zoals je wilt.
Ze is helemaal bezeten door springen, alles waar je ook maar over kan, wil ze absoluut over.
Als ik haar bv laat lopen in de paddock, daar is een soort verhoog in, en daar springt ze HEEL de tijd op en af.
Ze beweegt mooi in draf, heeft een goeie stap en een heel sterk gesprongen galop.
Ze is altijd bereid om te leren, is altijd werkwillig, heeft een geweldige inzet en is heel soepel.
Ushi is netjes aan gereden in dressuur maar eigenlijk doet ze het niet zo graag.
Ze gaat liever crossen, lange wandelingen door het bos maken en vooral lekker springen.
Ze heeft nog nooit wat gemankeerd, enkel eens een keelonsteking. Maar nog nooit gemankt.
Ze heeft heel sterke hoeven, hoeft dus ook geen hoefijzers als ze niet te veel op de baan komt.
Ushi heeft tot nu toe een parcours van 1.10m gesprongen op wedstrijden met een meisje bij de vorige eigenaars.
Maar ik ben van plan om binnekort ook jumpings te gaan doen met haar, en ze kan volgens mij nog veel meer dan 1.10m.
Ushi heeft ook wedstrijdervaring LRV zowel springen, dressuur als groepsdressuur.
Ze heeft als 4-jarige L dressuur gelopen, B2 groepsdressuur en B-springen.
Ze gebruikt haar achterhand nog niet voldoende, dat zie je duidelijk op deze foto's,
maar hier word hard aan getraind en begint de laatste tijd al een stuk beter te gaan.