Welke kleur word het???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amber_87

Welke kleur word het???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 22:40

Op 8 december 2013 zijn wij trotse eigenaar geworden van een donker bruinveulen van juli dat jaar.
Hij had toendertijd zwarte benen, manen en staart en 2 witte voeten achter, verder donkerbruin, zie foto's
Zijn moeder is een gelderse vos.
Vaders is officieel onbekend al is er een hengst welke het goed zou kunnen zijn....
Nu merkte ik ineens een aantal weken terug op dat hij een witte staart kreeg en zijn benen namen af in zwart en werden meer chocoladebruin. Nu in verloop van tijd komen er ook witte haren in zijn manen door en her en der in de vacht, ook lijkt het wit op de benen hoger te komen. Krijgen wij een schimmel of wat kunnen we nog meer verwachten?
Zie foto's

net geboren (meer voor de fun)
Afbeelding

ruim 4 maand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

10 maand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

10,5 maand
Afbeelding

Zal binnenkort nog een foto maken van zijn kleur nu

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:42

Dat zou ik maar even doen :)

Zoals het er nu uit ziet is het een donkerbruine. Is het een schimmel dan is z'n vader iig een schimmel. Z'n vader was iig geen vos :)

Op die laatste foto vind ik 'm wel erg mager. Hopelijk is dat nu ook wat minder?

Set_Elkol

Re: Welke kleur word het???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 00:52

ik denk eerder een bruine met rabicano

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 01:20

set_elkol schreef:
ik denk eerder een bruine met rabicano

Ik ook.

Rennie89

Re: Welke kleur word het???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 01:53

Lijkt me niet dat in 2 weken tijd opeens een staart vol witte plukken zit? Neem aan dat dit er al zat? Schimmelen gebeurt het eerste op de huid naar mijn weten...

amber_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 20:25

Bedankt voor de reacties. De laatste paar foto's zijn van het zelfde moment. Misschien heb ik de foto verkeerd genomen.
Het is niet zo dat hij zo ineens witte plukken kreeg. Hij staat pas sinds kort bij huis en kon daar pas echt met hem aan de gang. De witte plukken zitten aan de binnenkant van de staart. Vandaar dat het me niet gelijk is opgevallen. In het begin heb ik ook nog gedacht dat ie het misschien al had gehad.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:16

Die hengst die misschien de vader zou kunnen zijn ... welke kleur had die??

Ik zie geen rabicano, maar wel een verbleking rond de snoet en op het gezicht, vermoed ook sooty aanwezig.
Mmm... zit in een geheel andere richting te denken.

amber_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 19:09

Door omstandigheden even een later antwoord.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze foto's zijn van 27 juni dus toen was hij ongeveer een jaar. Het maakt het nog niet veel duidelijker maar hij lijkt ook niet veel witter geworden de laatste tijd. De witte haren in de manen zitten ook hoofdzakelijk binnen in maar hij heeft dan ook een redelijk pak.
Zijn mogelijke vader is deze hengst: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Maar in de tussentijd gaan er vele verhalen de ronde. Desondanks lijkt hij qua aftekeningen best veel op deze hengst maar dat zegt natuurlijk niks.
Wat me ook opviel is dat hij op de plek waar hij een wondje heeft gehad de oppervlakkige schaafwond is meer voskleurig, de diepere plek bijna zwart.
Mocht er iemand specifiekere foto's willen dan is dat geen probleem.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:43

Bruin met sooty.
Witte haartjes waarschijnlijk door sabino ... dit laatste zit ook in beide 'ouders' afstaming.