Mijn (afgespeende) veulen heeft bijzonder veel last van vliegen. Ik heb een vliegenmasker aangeschaft maar hij staat dag en nacht buiten. Hebben ze net zulk goed zicht in het donker als de grote paarden? Dan durf ik het nl wel aan hem om te laten snachts.
fourseasons
Geplaatst: 08-06-14 18:27
In de nacht is het toch niet zo erg met de vliegen en al? Zou hem 's nachts afl aten.
Als hij ergens aan blijft haken dan is dat nekkie net even wat teerder dan bij een volwassen paard.
fourseasons
Geplaatst: 08-06-14 18:34
Ik vind het ook wat vroeg voor een kapje. Het is nog een veulen hè, geen groot paard doe overal aan gewend moet raken. En in het wild hebben ze ook geen masker.
Sammie
Geplaatst: 08-06-14 18:34
Een veulen zal er alleen anders op reageren en dan zijn de gevolgen mogelijk niet te overzien.
Ik zou er niet eens aan beginnen.
Waarom zijn er op die locatie trouwens veel vliegen? Kijk eens of je daar wat aan kan doen.
Tooske
Geplaatst: 08-06-14 18:35
De mijne is nu ruim een jaar en heeft nog nooit een kap op gehad zolang ze geen ontstoken ogen krijgen zou ik er niet aan beginnen zou het ook erg eng vinden.
Ok, ik zal jullie advies ter harte nemen! Vind het zelf zo naar gezicht joh die etters die in die oogjes zitten te peuren.....
Tooske
Geplaatst: 08-06-14 18:40
Ja vond ik ook maar daar wennen ze vanzelf aan. De mijne is ook de opfok ingegaan en daar hebben ze uiteraard ook geen kappen op. Je zou als je er bent wat vliegenspray op het hoofd kunnen doen deed ik ook weleens.
Hoe oud is je veulen? Ik denk namelijk dat je het tenminste over een jaarling hebt, het is nog wel erg vroeg in het jaar om een veulen van dit seizoen al gespeend te hebben namelijk.
Bij een jaarling zou ik hem gewoon omdoen en omlaten als hij zoveel last van de vliegen heeft.