Stamboekopname welsh A, beetje hulp gevraagd...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Stamboekopname welsh A, beetje hulp gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 15:13

Ik heb een welsh A merrietje die ik dit jaar voor stamboekopname wil. Ik ga af en toe een veulentje met haar fokken van mijn eigen hengsten en dat zijn NAS hengsten, de veulentjes zullen dus ook nas ingeschreven worden maar als de veulens als volwassenen ster willen worden of naar de hengstenkeuring willen moet de moeder stamboek opgenomen zijn. Vandaar dat ik 1x met haar naar een welsh keuring wil voor stamboekopname.. (teminste, we hopen dat het in een keer lukt...). Ik ben lid geworden van het welsh stamboek voor dit jaar en heb me opgegeven voor de keuring 5 juli in Utrecht.

Het gaat om een valkkleurig welsh A merrietje, Oostdijks Cheridwen Mellow (Afstamming: PK's Ceridwen Mabel ( Glyncoch Peter Pan) x Shore Brooks High Five), ik denk dat ze nu rond de 1,18 is maar zal het eens precies opmeten zodat ik niet voor niks ga mocht ze te groot zijn. Ze is net ingereden onder het zadel (ze is 4 jaar) en wordt zo'n 3x per week gereden en daarnaast nog af en toe gelogeerd aan de bijzet.
Ze zit erg mooi in haar vacht en is pas dit jaar echt wat meer uitgezwaard dus leek me een mooi moment voor de keuring. Echter ben ik helemaal niet thuis in de welsh keuringen... Scheren mag bijvoorbeeld al niet en ik moet ook de manen inkorten begreep ik.... ze heeft zulke mooie lange zwarte manen en ik vind dat doodzonde maarja, het groeit wel weer daarna...
Ik kreeg als tip besterly showbic bij te gaan voeren en daar zijn we nu al een week mee bezig, verder staat ze gewoon op de weide.
Hoe gaat zo'n keuring in zijn werk? Eerst naar de veterinair en dan ook stappen en draven op het verharde en daarna de ring in voor een premie? En bij een 2de premie is ze stamboekopgenomen begreep ik?
Ik heb zo'n welshhoofdstel met hoefijzerbitje, kan ik haar dat in doen of zien ze bij merries liever een ander soort hoofdstel/halster?
Is er iemand die dag op de keuring die mij eventueel zou willen helpen met alles?

:)

Diane_Basje

Re: Stamboekopname welsh A, beetje hulp gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 00:53

Heb je de fokker, Jacqueline, al benaderd? Wellicht is zij ook in Utrecht 5 juli

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:25

Ik had jou al even kort gesproken aan de telefoon(ben keuringssecretariaat in Utrecht). Jacqueline de fokker van jou pony is op de dag zelf ook aanwezig. Die wil jou vast wel wat tips geven.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:06

Manda heeft al contact met mij opgenomen en ja...... leuk om te helpen, ben benieuwd hoe ze er nu weer al uitziet :D Spannend!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 21:01

Jaaa bedankt voor de tip!! Ik heb nu de beste hulp gevonden die ik maar krijgen kan :D

Hoop echt dat alles goed gaat en ze netjes stamboekopgenomen wordt!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 20:35

En door de super hulp van de fokker van Mellow (stal Oostdijk, Abba van bokt) is Mellow stamboek opgenomen met een 1A premie *\o/* *\o/*

Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:37

super nieuws toch :)

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:35

*\o/* Gefeliciteerd en héél goed gedaan! *\o/*

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:41

Prachtige pony! Gefeliciteerd!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:42

Wat een schitterende pony en super resultaat! Van harte!