Het gaat om een valkkleurig welsh A merrietje, Oostdijks Cheridwen Mellow (Afstamming: PK's Ceridwen Mabel ( Glyncoch Peter Pan) x Shore Brooks High Five), ik denk dat ze nu rond de 1,18 is maar zal het eens precies opmeten zodat ik niet voor niks ga mocht ze te groot zijn. Ze is net ingereden onder het zadel (ze is 4 jaar) en wordt zo'n 3x per week gereden en daarnaast nog af en toe gelogeerd aan de bijzet.
Ze zit erg mooi in haar vacht en is pas dit jaar echt wat meer uitgezwaard dus leek me een mooi moment voor de keuring. Echter ben ik helemaal niet thuis in de welsh keuringen... Scheren mag bijvoorbeeld al niet en ik moet ook de manen inkorten begreep ik.... ze heeft zulke mooie lange zwarte manen en ik vind dat doodzonde maarja, het groeit wel weer daarna...
Ik kreeg als tip besterly showbic bij te gaan voeren en daar zijn we nu al een week mee bezig, verder staat ze gewoon op de weide.
Hoe gaat zo'n keuring in zijn werk? Eerst naar de veterinair en dan ook stappen en draven op het verharde en daarna de ring in voor een premie? En bij een 2de premie is ze stamboekopgenomen begreep ik?
Ik heb zo'n welshhoofdstel met hoefijzerbitje, kan ik haar dat in doen of zien ze bij merries liever een ander soort hoofdstel/halster?
Is er iemand die dag op de keuring die mij eventueel zou willen helpen met alles?
Spannend!