Hengstenkeuze en beoordeling NF

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stoof

Hengstenkeuze en beoordeling NF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 23:59

Ik denk erover mijn New forest merrie te laten dekken, maar ik loop een beetje vast op het exterieur gedeelte aangezien ik hier (nog) niet voldoende van ken. Ik hoop dat hier een paar kenners zijn die mij kunnen helpen. :)

Ze staat ingeschreven in het BRP stamboek in België en als sportpony in het nederlands New forest stamboek (denk ik).
Afstamming: Brandi III(v) x Kantje's Armando (vm).
Stokmaat: 1.49m

Goede punten:
-goed karaker, erg voorzichtig met de ruiter
- neemt initiatief op de sprong en denkt mee.
- souplesse

Verbeterpunten:
-kijkerig (ik zoek dus echt een coole hengst)
- mag meer front hebben.
- ik zou liefst een D pony fokken en zij is iets te groot.
- sterke hoeven, ze heeft veel last van afbrokkelende hoeven.
verder ben ik niet zo mee in het exterieur, dus ik hoop dat jullie mij nog wat verbeterpunten kunnen melden.

Qua hengst vind ik de "klassieke" types mooi met veel bot, maar een cool karakter vind ik het belangrijkste.

Standfoto (als deze niet goed is maak ik morgen nieuwe):
Afbeelding

Onder het zadel:

Afbeelding

ponymens

Re: Hengstenkeuze en beoordeling NF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:54

Klassiek type, veel bot en cool karakter. Die heb ik staan:)) Sweet Forest Wizard. Ook myotonie en GW vrij.
www.forestpony.com

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 21:14

Mooie hengst, kan je me vertellen hoe zijn nakomelingen zijn en hoe die doorfokt? :)

Mijn oog is ook gevallen op Sulaatik's Mancinie en Versace, heeft iemand ervaring met deze hengsten?

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:01

Op www.forestpony.com staat een fotoalbum met nakomelingen en op de fokkerij pagina staan er kinderen en kleinkinderen.

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:54

Ik heb zelf een nu 3-jarige nakomeling van Sulaatik's Versace. Een pittige pony, maar ook heel lief en eerlijk.

Afbeelding

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 00:24

Leuk dier Condesa!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:22

Zelf heb ik een pony van Jacodi's Bo's Barclay. Ongelooflijk fijne pony die ook heel correct gebouwd is. Karakter is ook geweldig. Schrikt nergens van. Beweging is ook krachtig en heeft veel actie. Wel is ze een echte dressuur pony. Ze maakt een nette sprong maar in alles is ze meer dressuur.

Wij willen haar waarschijnlijk volgend jaar laten dekken. De hengsten die wij op het ook hebben zijn Reecamps Eclips en Hattrick Voque. Voque heb ik al mogen bewonderen en dat is een heel brave hengst die onder het zadel zich super goed laat rijden en heel nuchter is.

Succes met je keuze, ben benieuwd wat het wordt ;)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:37

Ik heb een vierjarige versace, geweldige pony, heb haar nog niet zo lang maar is fijne pony onder het zadel, goede bewegingen, super karakter en aanleg voor springen en dressuur.