wat is een goede opfokplek voor kwpn hengst veulen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dries

wat is een goede opfokplek voor kwpn hengst veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 21:40

Ben sinds anderhalve week trotse bezitter van een prachtig hengst veulen.
nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar een fijne en goeie opfokplek voor hem.
het liefst hou ik hem wel een beetje in de buurt maar kwaliteit is natuurlijk wel belangrijker.
Ik zoek een plek waar ze ook in de winter dagelijks buiten komen en ruime loopstallen hebben.
ook vind ik het wel fijn dat ze niet in te grote groepen staan en waar genoeg zicht en controle op de veulens is.

weet iemand een fijne opfokplek voor hengst veulens?

Balder

Re: wat is een goede opfokplek voor kwpn hengst veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:13

Ik weet niet in welke regio je zoekt maar wij zijn zeer tevreden over Stal Zwetsloot in Oud ADE. Dat ligt vlak bij Leiden

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 22:29

Balder schreef:
Ik weet niet in welke regio je zoekt maar wij zijn zeer tevreden over Stal Zwetsloot in Oud ADE. Dat ligt vlak bij Leiden

Woon zelf in west brabant maar mijn ouders wel in leiden dus zou wel een optie zijn.
ga ze even google bedankt in iedergeval !!!

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:40

Amilah heeft hier gestaan en haar veulen van vorig jaar staat er nu ook.

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:42

Stal de Walschot, in Rijkevoort-de Walsaert in Noord Branbant...

Top stal en geweldige mensen!
Ze komen veel buiten!!
Ook in de winter!

Mijn fjord staat er ook, en ik ben dik tevreden.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:42

Stal klein popkensburg in gemeente Middelburg is super!

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:03

Stal Zwetsloot in Oud Ade vind ik heel erg goed ook! Mijn pony'te staat daar nu en ben heel erg tevreden over de groep. Het is rustig en je kan er zo tussenlopen zonder dat ze je omvergooien. Alleen vinden ze de camera een beetje te leuk, als we foto's gaan maken dan moet je ze echt van je afduwen. :j

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 23:06

www.eifelopfok.com Ik zou niet anders meer willen. Wel een eindje rijden, maar wat ze daar bieden heb ik nog nergens anders gevonden.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:20

Anoeska27 schreef:
http://www.eifelopfok.com Ik zou niet anders meer willen. Wel een eindje rijden, maar wat ze daar bieden heb ik nog nergens anders gevonden.

*\o/* :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:36

Ik ben super tevreden met stal Huusstede in Aalten, kleine groepen, zeer goed toezicht, veel buiten en regelmatig fotoos op facebook.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:42

Anoeska27 schreef:
http://www.eifelopfok.com Ik zou niet anders meer willen. Wel een eindje rijden, maar wat ze daar bieden heb ik nog nergens anders gevonden.

Ga ik helemaal in mee, mijn 3 jarige hengst staat daar nu nog (ivm onze tijdelijke emigratie naar de VS) en als ik weer n veulen zou fokken gaat die weer naar de eifelopfok!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 09:11

Bedankt voor de reacties heb de website van de eifelopfok en huustede bekeken ziet er beide goed uit alleen allebij zover weg. Wil heb het liefst wel wat dichter bij houden zodat ik hem regelmatig op kan zoeken. Maar hou deze wel even in mijn gedachten :o 3

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 22:02

Stal zwetsloot ziet er wel heel fijn uit deze ga ik zeker onthouden en bezoeken!
Helaas is het niet naast de deur maar kan hier in de omgeving nog niets vinden via google. Dus als er iemand is die iets weet in de buurt van etten-leur ( breda) dan hoor ik het graag.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:23

dries schreef:
Bedankt voor de reacties heb de website van de eifelopfok en huustede bekeken ziet er beide goed uit alleen allebij zover weg. Wil heb het liefst wel wat dichter bij houden zodat ik hem regelmatig op kan zoeken. Maar hou deze wel even in mijn gedachten :o 3

Ondanks dat het zo ver is ging ik 1x per maand/per 6 weken er naartoe. Het is een heerlijke omgeving waar je ook fijn kunt overnachten en veel kunt wandelen en bezichtigen. Toen ik nog gebruik maakte van een opfok dichterbij ging ik veel minder vaak om heel eerlijk te zijn.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:20

Je topic gevonden.
Ik wil deze er ook graag aan toevoegen: http://www.hofstede-de-eendracht.nl/

Kleine groepen, paarden komen zeer veel in de hand, als het zomer seizoen aanbreekt wordt er van te voren geoefend met trailer laden, regelmatig bekapt. Je krijgt op 2,5/3 jarige leeftijd echt een fijn paard terug.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:26

Mijn knapperd heb ik naar de lindehoeve in Emst gebracht.
http://delindehoeve.nl/

Erg tevreden over, ze zorgen goed voor je paard en bellen snel en netjes als er iets aan de hand is.
Zo werd ik na dag 2 al gebeld dat helaas de staart van mijn paard opgegeten was, niks ernstig alleen balen, en daar werd gewoon voor gebeld.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:16

Anoeska27 schreef:
dries schreef:

Ondanks dat het zo ver is ging ik 1x per maand/per 6 weken er naartoe. Het is een heerlijke omgeving waar je ook fijn kunt overnachten en veel kunt wandelen en bezichtigen. Toen ik nog gebruik maakte van een opfok dichterbij ging ik veel minder vaak om heel eerlijk te zijn.

Ik ben in 3 jaar 1x geweest maar ze sturen je regelmatig foto's. Dus ook als je niet zo vaak kunt maak je toch de ontwikkeling mee. :j

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 16:57

Sorry maar dat zou ik niet kunnen om er maar 1 x naar toe te rijden. Zou het liefst toch zeker elke week wel een keer gaan kijken ( liefst zelfs elke dag :D ) vind het al moeilijk zat om de zorg uit hande te geven maar kan hem op de pensionstal niet houden aangezien daar geen speelkameraatjes voor hem zijn.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:18

Haha ik zou niet weten wat ik met hem moest. Hij was toch lekker aan het groeien en met vriendjes aan het spelen. Maar zoals Anoeska zegt, je bent er zo naar toe gereden. :j

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:35

Mijn hengst staat in Stramproy bij een boer. Rustige groep en staan ook in de winter buiten.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:50

Mijn hengst staat in de opfok in Merkelbeek (zuid limburg).

Is voor mij de eerste ervaring en zeer tevreden over hoe alles loopt tot nu toe. Heb mijn veulen in korte tijd van "puppy paard"naar echt volwassen ogend paard zien groeien!

In de winter staan ze in de uitloopstallen droog, maar kunnen ook in het buitengedeelte. Continue ruwvoer ter beschikking en tijdens mesten gaan ze een kleine weide op met hun groepje. In History's geval met 8 hengsten. Groep werd steeds kleiner doordat er naar huis gingen. Nu staat hij weer 24/7 buiten op grooooote weiden met 25 hengsten ongveer. prachtige omgeving, veel oplettend wandelaars die ook melden wanneer er iets vreemds te zien is.

Ik heb gewoon echt een gelukkig paard van nu 2,5 jaar lopen. Hij ging met 1 jaar en 10 maanden erheen. Heb hem opgehaald bij de vorige eigenaren en diezelfde dag nog naar de opfok gebracht. Hij werd vrij snel in de groep opgenomen zonder kleerscheuren en stond direct vredig te grazen. We gaan sowieso 1x per week langs, ik probeerde in de winter vaker omdat ik hem daar heel fijn apart kon verzorgen. Op de weide gaan we even knuffelen en weer naar huis. Puur checken of alles nog in orde is.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:57

Stal Zwetsloot, ben ik persoonlijk niet wild van(eigen ervaring), zelf wel hele goede ervaring met Stal Kaptein in Hazerswoude, net aan de rand van Leiden. Waar ze in weideseizoen in een mooie kudde lopen en in de wintermaanden , neem in een groep van 6 in een mooie ruime loopstal verblijven, netjes en keurig voer krijgen, eventueel apart bijgevoerd worden indien dit nodig mocht zijn, paarden niet aan hun lot overgelaten worden, maar echt gewoon netjes behandeld worden. Ik heb eventueel bij interesse een telefoonnummer voor je.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:56

fokfanaat schreef:
Ik ben super tevreden met stal Huusstede in Aalten, kleine groepen, zeer goed toezicht, veel buiten en regelmatig fotoos op facebook.

Hier ook niets meer dan lof over bovenstaande opfok.

Wb. de reisafstand en daardoor minder kunnen gaan; dat is lastig inderdaad. Ik heb destijds ook erg getwijfeld. Maar hun waren de enige waarbij ik toen ik ging kijken direct een goed gevoel had, daar durfde ik mijn gupje met een gerust hart achter te laten. Ik heb er geen enkel moment spijt van gehad dat ik destijds die keuze heb gemaakt, hij heeft daar zo'n goede en fijne tijd gehad. Ik had liever dat hij een stuk van huis af stond maar waar ik een goed gevoel bij had, dan dichtbij maar waarbij ik niet voor 100% een gerust gevoel had. Ik ging eens in de aantal maanden bij hem kijken en achteraf gezien was dat ook prima. Je kan er toch weinig mee, behalve even een knuffel geven en naar hem zwaaien.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 22:24

jSophiaF schreef:
Stal Zwetsloot, ben ik persoonlijk niet wild van(eigen ervaring), zelf wel hele goede ervaring met Stal Kaptein in Hazerswoude, net aan de rand van Leiden. Waar ze in weideseizoen in een mooie kudde lopen en in de wintermaanden , neem in een groep van 6 in een mooie ruime loopstal verblijven, netjes en keurig voer krijgen, eventueel apart bijgevoerd worden indien dit nodig mocht zijn, paarden niet aan hun lot overgelaten worden, maar echt gewoon netjes behandeld worden. Ik heb eventueel bij interesse een telefoonnummer voor je.

Heb de stal al gegoogled ziet er opzich ook wel fijn uit alleen mag je ze daar niet uit de groep halen om even te borstellen ofzo las ik. Dat vind ik niet zo fijn. Vind het juist belangrijk dat ze ook leren om juist even van de groep gescheiden te worden.

stal zwetsloot zit al vol waarschijnlijk dus moeten nog maar verder zoeken.
heb huustede ook gemaild of ze nog plek hebben hoewel ik die eigenlijk teverweg vind maar idd beter een hele goede plek iets verder dan een veel mindere plek dichtbij.

twandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 01:44

veulenopfok veulenvrij.. maar dat is helemaal in tsjechie. het is er echt heerlijk voor de paarden. ze staan altijd buiten dag en nacht en ze lopen in groepen op verschillende weides. de paarden worden er goed hard van en ze worden wel 100 keer per dag bekeken en gecontroleerd of alles nog goed is zelfs snachts gaan ze nog kijken. ik heb er stage gelopen en vond het heerlijk om te zien daar. het is ver weg maar ze zijn echt in goeie handen !! http://www.veulenvrij.nl/