Diepvriessperma Black Jack

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Braix

Diepvriessperma Black Jack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 12:17

Ik denk eraan om mijn merrie te laten dekken door Black Jack van Ludger Beerbaum.
Deze hengst past helemaal in 't plaatje en vooral helemaal bij m'n merrie. :)
Hij werkt met diepvriessperma, natuurlijk ga ik hulp inroepen van een ervaren persoon, hoogstwaarschijnlijk mijn veearts. Maar kan hier alvast iemand me misschien vertellen hoe zoiets in z'n werk gaat?
Vanaf de bestelling t/m de 'dekking'.
Alvast bedankt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:16

YRT --> F-AM

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:50

Hoe het bij ons is verlopen:
- Betaling van sperma voordat het geleverd wordt!
- Merrie stond bij DA omdat er minstens twee keer per dag op ovulatie gescand moet worden. Met diepvriessperma MOET je op (net voor, erop, of zeker net erna) eisprong insemineren ... dus geen uurtjes speling! :n
- Als er geinsemineerd worden dan pas neemt DA het sperma uit de cryo container, ontdooid het en brengt het meteen! naar de merrie voor inseminatie. Dit fase is VIP! en er moet echter kort op de bal gespeeld worden tussen ontdooien en inseminatie.
- Na 6 uur werd merrie weer gescand ivm nog is insemineren ... was bij ons niet nodig.

Wij hebben wel het vervoer's cryo container gekregen van de stoeterij, EN er is een speciale transport bedrijf die deze type vracht mag vervoeren aan te pas gekomen. Wij moesten wel binnen de 7 dagen het container terug verzorgen, via diezelfde vervoerder, anders moesten wij de container betalen (250 euro).