[TI] Opzoek naar een verkeersmakke tinker met menervaring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tinkermurphy

Opzoek naar een verkeersmakke tinker met menervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 13:30

Hi Allemaal,

Wellicht dat jullie me kunnen helpen bij mijn zoektocht naar een verkeersmakke tinker met menervaring of weten jullie goede adressen om eens te gaan kijken.
Ik ben vooral op zoek naar een verkeersmakke eerlijke tinker om vertrouwen te kunnen geven aan mijn 5 jarige tinkerruin Bantry en uiteraard ook voor mijzelf.

Even een korte introductie: De afgelopen jaren ben ik helaas 2 van mijn paarden verloren, mijn merrie Sam (de moeder van Bantry) door een beenafwijking en mijn eerste Tinker Murphy door koliek. Met hem kon ik werkelijk alles doen, rijden, mennen maar vooral vrienden zijn. Mijn jonge paard is nu net onder het zadel en kent de beginselen vh mennen. Hij is echter heel onzeker als hij ons erf af gaat en ik heb niet genoeg vertrouwen om dan samen toch de weg op te gaan. Samen met een ervaren paard gaat het veel beter en krijgen we beide hopelijk meer rust, vertrouwen en daardoor ontspanning.

Wat zoek ik:
- Een goed verkeersmakke tinker (ook voor groot landbouwverkeer), ruin of merrie
- Onder het zadel en ook beleerd voor de wagen.
- Rond de 1.55 stokmaat
- Leeftijd zo tussen de 6 en 15 jaar
- Donker bonte aftekening, effen zwart ook prima (wil graag 2-span gaan rijden dus moet wel een passen bij mijn tinker Bantry, zie mijn profiel voor zijn foto).

En dan heel belangrijk: Wat kan ik bieden:
- Een fijn en veilig thuis met paardenvrienden bij mij aan huis waar ze onbeperkt de beschikking hebben over een ruime loopstal met grote paddock.
- En overdag komt daar de weidegang nog bij met een track rondom het weiland.
- Veel knuffels en een recreatief leven.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht.
Laatst bijgewerkt door balance op 05-06-14 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Na overleg met Animal en TS regel verwijderd

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:11

Neem eens contact op met Corné Veldjesgraaf van Stal de Veldhoeve. Die beleert veel paarden incl. Tinkers misschien dat hij wel wat weet?

tinkermurphy

Re: Opzoek naar een verkeersmakke tinker met menervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 08:55

Bedankt voor de tip Flettie!