Veulen krijgt witte vlek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tann92

Veulen krijgt witte vlek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 09:16

Hoi allemaal,

Mijn bruine shetveulen Leevi is nu 13 dagen oud, zijn moeder is bruin, zijn vader appaloosa panterbont.

Gister zag ik ineens dat hij allemaal witte haren op zijn voorhoofd heeft, die waren mij eerder nog niet opgevallen. Aan de ene kant kan ik me niet voorstellen dat ik de witte haren tot nu toe elke keer nog over het hoofd gezien heb, maar aan de andere kant denk ik ook weer niet dat de haren nu plots verkleuren of opkomen toch?

Heeft iemand een idee wat dit eventueel zou kunnen betekenen? Zijn het gewoon wat "wilde" witte haren, of zou het toch een begin appaloosa zijn (rare plek dan?)?

Een foto heb ik even niet helaas

Groetjes!

Donja

Re: Veulen krijgt witte vlek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:21

Heeft je veulen verder appaloosa kenmerken? Witte rand om de iris, gevlekte mond en/of geslachtsdelen, gestreepte hoeven?

Tann92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 09:29

Gevlekte mond of geslachtsdelen niet zo ver ik kan zien, gestreepte hoeven weet ik (weet niet zo goed hoe dat eruit moet zien, maar het is me niet opgevallen dus denk het niet). De iris heb ik ook niet duidelijk gezien, maar hier heb ik eerlijk gezegd ook nog niet zo op gelet. Ben momenteel niet thuis dus kan ook even niet kijken nu!

Tann92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 20:23

Bij deze wat foto's! Ik kan geen ringen rond de irissen ontdekken of gestreepte hoeven, maar ik weet ook niet heel goed waar ik naar moet zoeken eigenlijk, heeft iemand misschien een duidelijk voorbeeld? :)

Afbeelding

Afbeelding

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:42

Dat zijn geen witte haren. Dat is 'dons' haar, typisch voor een veulen. Als ie zijn veulen vacht verliest rond 4 maand kan je pas zeggen of die haartjes wel of niet blijven in die specifiek kleur.

Tann92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 16:34

Oke, t was me alleen nog niet eerder opgevallen vandaar, vind t toch vreemd ineens allemaal witte haartjes op zn hoofd. Maar dan wacht ik even af, bedankt!