Bij mijn buurman lopen er twee, dat zijn allebei grote paarden. Een is een tweejarige merrie die echt wel groot genoeg gaat worden, de ander een vierjarige ruin en die is echt groot, ruim over de 1.70m. In alles een groot paard, maar wel mooi in verhouding. Die kan knap vrijspringen, onder zadel zijn ze nu net mee begonnen en heb ik nog niet gezien.
Ik verplaats je topic naar Fokkerij Algemeen, omdat je vraag over bestaande nafok gaat en je geen merrie voorstelt om ermee te dekken.
Ik heb een 4 jarige tangelo staan, fijne merrie, top karakter! Heel nuchter en makkelijk maar toch heel fijn te rijden. Meet nu 1.67 maar verwacht dat er nog een paar cm bijkomt. Springen ohz pakt ze fijn op, vrij heeft ze ook een fijne techniek.
Onder het zadel zijn we nog niet hoger dan een cm of 80 geweest, dus hier durf ik nog niet heel veel uitspraak over te doen, ze.heeft wel veel techniek en mijn instructeur is ook positief over haar. met vrijspringen laat ze wel veel vermogen zie, het filmpje was van bij de oefenavond voor de.stamboek keuring van het kwpn, en van de mensen daar ook veel positieve reacties gekregen
Heb nog wel een filmpje van ohz, als je daar interesse in hebt moet je even pb'en
Ik heb ook een nakomeling van Tangelo van de Zuuthoeve. Een 9 jarige E-pony merrie. Loopt nu bij de pony's en gaat straks mee naar de paarden waarschijnlijk. Loopt op dit moment M springen en B SGW. Geweldig karakter en een enorm vermogen!
Het is een merrie Een Tangelo vd Zuuthoeve x Burggraaf x Wellington. Waarschijnlijk dek ik de merrie weer terug
Winferno
Geplaatst: 01-08-14 11:33
Ik heb een 7-jarige Tangelo x Contender. 1.74, dus zeker voldoende maat Een zeer werkwillig paard, dat je heel heet kunt rijden, maar nooit in het rood gaat. Ik heb hem van zijn 3 en hij heeft nog nooit gebokt of gesteigerd, wat niet wil zeggen dat hij een doetje is. Hij spong heel goed, maar ik ben dressuurruiter en heb hem gekocht voor zijn achterbeen gebruik, zijn hele mooie draf en goede galop. Hij schakelt ook zeer makkelijk en neemt alle oefeningen heel simpel op. Travers, appuyement allemaal geen probleem, mooi actief en gedragen.
Lithya
Geplaatst: 03-08-14 16:50
Mijn Tangelo gaat langzaamaan vooruit. Liefst doet hij aan sterrenkijken, dat rijdt iets lastiger. Lijkt of hij wat aan het puberen is, beetje uitproberen. Maar met consequent zijn lukt het hem te motiveren toch wat aan het werk te gaan.