Welke deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 22:02

Denk dat het hier goed staat?

Ik heb dus een shetlander en staat dus telkens te trillen als het heeft geregend, dus ik haar op stal zetten en afdrogen. Maar ik denk echt dat ik dus dat ik nu echt een deken nodig heb voor haar. Voor gaande jaren heeft ze niet zo staan trillen, maar ze is dit jaar beter uit gehaard omdat ze later haar eczeem deken op kreeg. Die gaat wel af als het regent hoor ;) Maar moet ik dan een regen deken hebben of een bepaald aantal grams deken? of beide? En welke maat zou je ongeveer moeten hebben voor een mini/middel maat shetlander? Ongeveer gelijk als eczeem deken of zijn er dan weer andere maten?

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 00:06

Als ze het koud heeft door de regen zou ik haar een 0 grams regendeken opdoen een gevoerde deken is nu wel erg warm vind ik. De deken maat kan je meten door bij de onderlengte vanaf het midden van der borst tot aan der billen te meten. En de bovenlengte kan je meten door te meten vanaf de schoft tot aan de staart. In principe zal dit dezelfde maat zijn als je eczeem deken. Maar ieder merk valt toch weer anders vooral met die kleintjes vind ik het lastig! Zelfs bij het zelfde merk past die van mij de ene deken wel en de ander niet... Je moet echt een beetje mazzel hebben vind ik haha :P

Gydja

Re: Welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 08:57

Bedankt!

probabeest

Re: Welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:31