[TI] Tinker schoonhouden voor wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla__

Tinker schoonhouden voor wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:38

Hoi allemaal,

Ik heb volgende maand mijn 1e (onderlinge) wedstrijd met m'n tinker. Het is nogal een smeerpoets dus ik ben erg benieuwd hoe jullie je tinkers schoonhouden/wassen?

Ik gebruik al cowboy magic en was ook van plan om de greenspot remover mee te nemen op wedstrijd zelf. Betadine shampoo gebruik ik voor de sokken en driehoekzeep voor de staart. Ook gaat er na het wassen en wanneer hij zo goed als droog is een halve fles met antiklit in staart, sokken en manen. :+

Meneer is erg goed om op onmogelijk plekken mest vlekken te krijgen ook al is hij een paar uur geleden gewassen. Vooral ook zijn staart is hierin een probleem. Hij heeft een mooie volle, dikke en witte staart waardoor hij hem niet voldoende op kan tillen er hier dus ook altijd mest in terecht komt..

Dus alle tips zijn welkom, gebruiken jullie bijvoorbeeld een deken of vlechten jullie de staart in?

Groetjes,
Priscilla

Whis_Serada

Re: Tinker schoonhouden voor wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:47

staart kan je vlechten en een staartzak aan geven. ik zetten mijn tink altijd onder een ongevoerde regendeken met nek (als het niet te warm was). staart en sokken deed ik met groene biotex wassen. en ik ging altijd minimaal 2uur voor we weggingen naar stal om dan desnoods nog vlekken te wassen

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:48

Is zijn hele staart wit of heeft hij onderaan een zwart stukje? Dublin heeft dat en bij hem vlecht ik zijn staart in waardoor er als er mest in komt het in het zwarte komt en dus niet opvalt. Hij heeft altijd een gele buik en billen van het liggen en deze zijn bijna onmogelijk om schoon te krijgen. De beste tip die ik gehad heb is biotex gebruiken. Verder heb ik 1 fles normale en goedkope paardenshampoo waar ik hem eerst mee was en alles wat niet wit geworden is de eerste keer doe ik met witmaakshampoo van Cowboy Magic. Ik doe hem ook een zweetdeken met dekensingel om de dag van te voren dat scheelt al.

Als zijn staart helemaal wit is zou je een staartzak aan kunnen schaffen. ;)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:52

of een bandage kan je ook gebruiken

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:54

Allebei bedankt voor de reacties. :)

Welk welke temp. doen jullie bijv. geen deken meer op? Ik zat zelf ook al te denken aan een fleece deken met dekensingel op te doen.

@Donnar; Wings zijn hele staart is zo goed als wit (alleen in het midden zit een zwart plukje mja dat zie je niet doordat de rest wit is..). Hij mest echt het binnenste deel van zijn staart onder bovenaan bij de staartwortel zegmaar. Hebben jullie tips voor soort staart zak of mss een alternatief om als staartzak te gebruiken?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:57

bij mij paar had dat geen nut dat schuift alle kanten op, plus als ze in de stront gaan liggen drukken ze de sappen in de fleecedeken en zitten ze nog erger onder vind ik. nou met dit weer kan het best hoor eenn deken op. pas echt in de zomer zouden ze gaan zweten eronder

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:59

Voor de keuring had ik mijn merrie de dag op voorhand al gewassen en s'nachts onder vliegendeken met hals gestopt. Staart en manen in vlechten.. :) Die ochtend zelf nog vroeg opgestaan en nogmaals gewassen. Nylonkousen geknipt en over haar sokken en staart getrokken. Zag er dan zo uit;
Afbeelding

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:01

Jammer dat je foto het niet doet ben erg nieuwsgierig hoe dat eruit ziet!

Edit; ik zie het al foto doet het nu wel! Ziet er helemaal niet verkeerd uit. :P Heb je hier dan gewone panty's voor gebruikt? En gewoon de hele nacht om laten zitten?

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:15

Je kan als ik me niet vergis bij Arthurs een deken kopen die er speciaal voor is om in de nacht om te doen als je op wedstrijd oid gaat is een heel condoom als ware het hoofd zit er ook in alleen voor de benen en staart zou je bijv bovenstaande kunnen doen.
Google maar eens sleezy full body.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:23

volgens mij heeft of had de paardendrogist die ook

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:29

Bij mij waren de mestvlekken verleden tijd vanaf het moment dat hij 24/7 buiten stond :)

Verder inderdaad een staartzak.. Een hengstenvlecht in de manen.. En talkpoeder meenemen voor in de sokken vlak voor de wedstrijd.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:32

Hij staat gewoon op een pensionstal en staat het grootste gedeelte van ochtend/middag al buiten.

Ik ga het denk ik eerst gewoon proberen met deken, staart vlechten en in staartzak etc. voordat ik echt dingen ga aanschaffen aangezien dit onze 1e wedstrijd wordt. :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:39

Waren idd panty's die ik verknipt had. Na een tijdje zakten ze wel af, dus zou ze er echt niet s'nachts mee rond laten lopen. Ik had het voor de trailerrit gedaan.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:44

Mijn paard doet het ook (staart onder mesten). Bandage om de staartwortel heen doet wonderen! En inderdaad ruim op tijd in stal aankomen om voor de zekerheid nog eens te wassen en cowboy magic meenemen. Die nylon kousen voor de trailerrit vind ik ook erg handig! Moet ik even onthouden! ;)

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:51

En als je de staart in 3 vlechten verdeeld en die weer in een vlecht maakt. Die kun je bandageren. Kun je het in kleine stukjes uitwassen. Weet dat kennissen van mij altijd een vliegen deken op deden. Is ademend met warm weer en houdt de grootste troep/ vlekken van de huid af. Wat er dan nog op komt is vaak wel goed schoon te maken.

MandyDalii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:55

geweldige tip zeg!
wat is die mooi schoon en spierwit!
zelf heb ik een kruising tinker/haflinger/arabier.. vosbont is ze..
mijn pony houd ervan om in de modder te rollen.. haha
Maar met poetsen alleen krijg ik der niet schoon... wat is nog een manier van schoonmaken zonder te wassen..
zit er niet in denk? :P

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:42

Sokken wassen met een emmer biotex met een beetje grijsshampoo erbij werkt perfect.
Lichaam was ik altijd met zwitsal.
Als ik haar heb gewassen smeer ik haar in met baby olie blinkt ze de volgende dag als een spiegel :)
S'nachts bandage om de staart en zweet dekentje op.