Vraag over naam paard eindigd TS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buenootje

Vraag over naam paard eindigd TS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 19:25

Ik heb een vraag over onze merrie.
Ze heeft een Nederlands paspoort met als rasbeschrijving Welsh Cob maar als je dan verder leest zijn de ouders en voorouders onbekend.

Ik kan de naam van de fokker nu even niet opzoeken want ben op mijn werk :Y) Maar ze komt oorspronkelijk uit Nederland.

Wat me direct opviel was haar naam
Lunabelle TS.....wat wilt die TS erachter zeggen? Is iemand hiervan op de hoogte?

Bedankt!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:26

Die van mij heeft aan het einde BZR dit komt van waar ze gefokt is, alle paarden die daar gefokt zijn hebben als het goed is BZR achter hun naam
Een soort "merkje" zegmaar

Geen idee of dit bij TS ook zo is hoor, maar klinkt opzich wel logisch
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 27-05-14 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Beronnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:27

vaak heeft dat te maken met de afstamming

Kimmetje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:27

Dani199764 schreef:
Die van mij heeft aan het einde BZR dit komt van waar ze gefokt is, alle paarden die daar gefokt zijn hebben als het goed is BZR achter hun naam
Een soort "merkje" zegmaar

Geen idee of dit bij TS ook zo is hoor, maar klinkt opzicht wel logisch

Haha een soort merkje!
:')

Buenootje

Re: Vraag over naam paard eindigd TS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 19:31

haha ja dat het een merkje was daar was ik aan uit ;) Ik vind veel TS paarden via google maar dan niveau paarden en zij is een grote D pony (of klein paard :p)

Alleen vraag ik met af wat die TS nu betekent.....knap irri want blijft door mijn hoofd spoken haha.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:36

Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 27-05-14 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 19:38

Dat dacht ik ook....komt me bekend voor. Denk dat ik straks maar gewoon ff op het papier kijk dan weet ik de fokker weer.

Gek is dat ze dus eigenlijk klein is en zij grotere paarden fokken....maar kan geen andere paardenfokkers eindigend op TS vinden...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:23

Moderatoropmerking:
Flauwe opmerkingen worden in deze niet gewaardeerd. Enkele berichten zijn dan ook verwijderd.

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 08:01

:p ik kon ze wel hebben....Ga straks de fokker bellen dan weet ik het direct ;)

Azuria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:58

Je suis l'ancienne propriété de Lunabelle ( je l'appellais Azuria ) j'ai du m'en séparer à contre coeur, et c'est vrai que c'était une jument craintive mais j'ai réussi à lui enlever quelques peur

Afbeelding

Afbeelding

J'espère qu'elle va bien ! Elle se trouve ou maintenant ?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:07

Azuria, better to open your own topic instead of posting your question in a random topic...

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:12

Kuggur schreef:
Azuria, better to open your own topic instead of posting your question in a random topic...

Azuria verteld volgens mij dat zij de vorige eigenaar was van dit paard en dat ze die met pijn in haar hart weg heeft gedaan. Een na laatste zin is dan ook: Hoop dat het goed met haar gaat nu. ;)

TS ik denk inderdaad dat het een initiaal is van de stal waar ze gefokt is!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:15

Rubber_Duck schreef:
Kuggur schreef:

Azuria verteld volgens mij dat zij de vorige eigenaar was van dit paard en dat ze die met pijn in haar hart weg heeft gedaan. Een na laatste zin is dan ook: Hoop dat het goed met haar gaat nu. ;)

TS ik denk inderdaad dat het een initiaal is van de stal waar ze gefokt is!

Ai, aandachtig lezen blijft een kunst; ik had helemaal over die Lunabelle naam heen gelezen!
Ook het feit dat Azuria een nieuwe bokker was zette me op het verkeerde been, excuses.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:18

Zij zegt dat ze de voormalige eigenaar is van lunabelle en vraagt hoe het met haar gaat. Dus ik denk dat ze niet haar vraag in een random topic zet ;)

Ik heb werkelijk waar geen idee wat TS betekend. Ik denk idd een kenmerk van de fokker

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:20

Haha Rubber_Duck was mij voor

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 09:47

Het gaat super en ik heb een map vol foto's van haar gekregen :) Heel fijn om te zien. Nog fijner dat alle vorige eigenaren zo eerlijk zijn. Het helpt mij vooruit en ik begrijp Lunabelle haar (angstige) karakter nu nog beter.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:50

Ze komt dus toch niet uit Nederland? Is ze wel een Welsh cob? Gewoon nieuwsgierig hoor :-)

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 10:00

Jawel ze is gefokt in Nederland, dan een baasje gehad in Noord-Brabant, dan in de buurt van Maastricht, dan Franstalig gebied (die eigenaresse niet gevonden) dan naar een ander gezin in die buurt, dan het meisje hierboven, dan ander meisje in antwerpen, dan handelaar, dan staleigenaar en nu wij....en dat is laatste halte want ze blijft no matter what....en ze is 6 jaar he....

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 10:51

Heftig verhaal.. Maar wat mooi dat je contact hebt met dit meisje toch? :))

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 11:15

Ja is heel fijn, ook met sommige anderen :) Het is dan ook een speciaal gevalletje die Lunabelle.....maar je zou voor minder :j

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:14

Is ze nu 9 x verhuist? En ik maakte mij al zorgen over Britta met 2 x verhuizen in 28 jaar.Heeft dat geen invloed op haar gedrag? Fijn dat ze mag blijven.Sorry oftopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:21

Wat fijn dat dat paard bij jou mag blijven TS! echt een compliment waard!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:29

Phoe, dat arme dier heeft al wat te verduren gehad in haar jonge leven. Fijn dat jij haar de rust wilt geven die elk paard zou moeten kennen. Mijn paard is ook nog maar 6, ben blij dat ze enkel nog maar de fokker en mezelf als eigenaar kent.

Staat de TS achter haar naam nu effectief voor de fokker ?

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 21:01

Ja de TS staat voor de fokker maar met hem nog geen contact kunnen hebben helaas. Maar dat komt nog wel ik zoek gewoon verder. Op adres kreeg ik geen telefoonnummer dus overweeg nu een brief te schrijven.

Lunabelle is heel onzeker, schichtig en vertrouwd bijna niemand. Met rijden slaat ze in paniek waardoor wij toen wij haar kochten opnieuw zijn begonnen. Basis: Aan de hand wandelen, borstelen en longeren. Daarna rustig stappen 15 min en dit was voor haar enorm moeilijk. Nu soms nog. Ze gaat piafferen en schiet in de stress als je met je been tegen haar buik komt.

Nu zijn wij bezig met werken aan ontspanning in stap/draf/galop en dit in voorwaarts neerwaarts houding enkel op been. We hebben een dubbel gebroken bitje want ze was bang voor het bit. Nu blijven wij ervanaf en leren wij ook onze 2 oudsten (die al goed met haar rijden) van haar mond af te blijven en fatsoenlijk te leren rijden.

Bij mijzelf is ze ontspannen en kan ze in principe een ontspannen B proef starten. Vreemden duld ze nog steeds niet op haar rug. Hoofd omhoog, staart plat tegen haar billen en stuiteren. Maar de kids, man en ik gaat prima puur uit ontspanning en met stem.

Ze is ook ontspannen met borstelen en buiten rijden (wat min 1 x per week gebeurd vanwege het ontspannende effect) vind ze prachtig!

Voor ons een speciaaltje en een droompony, gaat door het vuur maar is nog steeds erg onzeker met andere mensen.....en ik neem het haar niet kwalijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 09:25

ik zie het nut niet van het antwoorden in het engels op een franse post. :+
Ik hoop dat Azuria er een beetje uit komt met de vertaalmachine. :)