hoeveel waard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElineGC

hoeveel waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 17:18

hallo,

ik zag wel taxatie topics maar daar is al vanaf 2010 niet meer in gereageerd en zag toevallig een topic langskomen waar ze het ook vroegen. als er wel een algemeen topic hiervoor is die nog in gebruik is laat het me weten!

naam : Gurbe V.D. Brêgewijck
roepnaam : Eddie
Geslacht : Hengst
kleur : Palomino
Leeftijd : 1 jaar
ras : Shetlander
Vader : Urk van de pontfortseheide kleur : palomino
moeder : valerie v. immenhof kleur : cream dun

Reden verkoop, Eddie houdt niet zo van schapen en lammetjes zijn wij achter gekomen en laten wij nou net op een schapenboerderij wonen.. Ik heb nu al 8 of 9 dode lammetjes aangetroffen in zijn stalletje (staat tussen de schapen met hek ertussen, kruipen ze doorheen) nu vind ik het teveel en ben bang dat hij niet bij ons past.

Eddie is ontwormt en ingeënt. Kan voetjes geven en is bij de hoefsmid geweest.
hij is de clown bij ons.

nu mijn vraag : als ik hem zou verkopen (nog niet helemaal zeker) hoeveel is hij dan waard?
nogmaals als hier een lopend algemeen topic van is zeg het me dan!

groetjes gurde

emilyslaluna

Re: hoeveel waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:21

Heeft een veulen lammetjes gedood? Als dat zo is dan schat ik hem niet veel waard te zijn...

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 17:24

jaa -O- ik heb het nog geen enkele keer gezien maar als hij ergens zou komen waar geen lammetjes bij hem inkunnen? is namelijk niet erg gebruikelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:24

Pfhoe, een shetlander hengst.. Die worden vaak gratis weggegeven of kun je voor heel goedkoop kopen.

Ik denk rond de €100euro, aangezien hij netjes zijn entingen heeft gehad en redelijk 'tam' in de hand is. Dan heb ik het er niet over wat hij met die lammetjes heeft gedaan :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-05-14 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:27

emilyslaluna schreef:
Heeft een veulen lammetjes gedood? Als dat zo is dan schat ik hem niet veel waard te zijn...

Er zijn meer paarden die andere/kleinere dieren aanvallen.
Zowel bewust, als spelend bedoeld.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:27

Niet veel, als je al 100 kan krijgen dan is dat al veel denk ik.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 17:28

okee

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:30

100 is wel erg weinig hoor. Denk wel iets meer

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:47

Annelove16x schreef:
100 is wel erg weinig hoor. Denk wel iets meer

voor een jaarling hengst??? Eentje die nog interessant is voor de fok mss, maar zijn er zoveel van, komen weer kuddes veulentjes aan, dus het aanbod wordt weer groot komende tijd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:48

Afgezien van wat een gek ervoor geeft;
Denk dat je al blij kan wezen als iemand hem gratis wil overnemen en mazzel hebt als je er wel 100 euro voor kan krijgen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:58

Denk ook dat als je hem kwijt wilt je mazzel hebt als je überhaupt een belangstellende kan vinden. 1 jarige shetlander hengst worden voor 50 euro of minder verkocht en dan ook nog met dit verhaal erbij mag je blij zijn als je hem gratis kan weg geven.
(En vertel aan belangstellende wel het verhaal erbij want je wilt echt niet op je geweten hebben dat hij dit bij meer kleine dieren doet)

zal ik heel eerlijk zijn? Als ik heel zeker wist dat hij die 8 of 9 lammetjes gedood had kreeg hij van mij een enkele reis klinkt heel cru maar zo dier moet je niet willen hebben rond lopen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:01

genja schreef:
Denk ook dat als je hem kwijt wilt je mazzel hebt als je überhaupt een belangstellende kan vinden. 1 jarige shetlander hengst worden voor 50 euro of minder verkocht en dan ook nog met dit verhaal erbij mag je blij zijn als je hem gratis kan weg geven.
(En vertel aan belangstellende wel het verhaal erbij want je wilt echt niet op je geweten hebben dat hij dit bij meer kleine dieren doet)

zal ik heel eerlijk zijn? Als ik heel zeker wist dat hij die 8 of 9 lammetjes gedood had kreeg hij van mij een enkele reis klinkt heel cru maar zo dier moet je niet willen hebben rond lopen

Aan de andere kant: als hij ergens komt te staan waar geen kleine dieren rondlopen. En voor hetzelfde geld groeit hij er overheen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:04

of mensen weten het niet, klein kind loopt de wei in, knal...
want zo gaat het waarschijnlijk, hij zal ze wel een tikje geven of beetpakken, ik mis in het verhaal zowiezo een andere pony, treurig bestaan voor zo n jaarlinghengstje, dan moet je je afleiding ergens anders gaan zoeken

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:14

Het is wat de gek ervoor geeft.. Stalgenoot heeft pasgeleden 250 voor een stippelshet/minipaard/watdanook veulen neergelegd.. Beest zat ook volwormen en luizen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:21

Cemlys schreef:
of mensen weten het niet, klein kind loopt de wei in, knal...
want zo gaat het waarschijnlijk, hij zal ze wel een tikje geven of beetpakken, ik mis in het verhaal zowiezo een andere pony, treurig bestaan voor zo n jaarlinghengstje, dan moet je je afleiding ergens anders gaan zoeken

Dat hij kleine dieren aanvalt wilt niet zeggen dat hij ook mensen aanvalt/slaat.
Daarnaast moet je altijd uitkijken met paarden en kleine kinderen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:21

Persoonlijk zou ik voor een pony die andere dieren dood gemaakt heeft geen geld neertellen, want ik vind dat geen fijne gedachte, dus zo'n pony zou ik niet willen hebben. Of het zou zo moeten zijn dat hij nu alleen gehouden wordt zonder paardenmaatje, want dan kan ik het nog plaatsen dat hij wellicht wat lomp wil spelen met de lammetjes en dat het eigenlijk meer een ongeluk is.

Maar het is idd net wat de gek ervoor geeft. Zelf heb ik 100 euro betaald jaren geleden voor een papierloze shethengst. Veel te veel, maar ik was op slag gek op dat beest. Al worden er ook veel gratis hengstjes aangeboden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:26

Ik heb een paardje gehad die met eenden "speelde" en toch was het naar mensen toe een zeer betrouwbaar dier.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 19:30

ik heb er gewoon een grote Haflinger bij staan weet niet hoe jullie erbij komen dat ik hem alleen heb staan? Haflinger is al 21 en niet zo speels. bij kinderen is hij heel nieuwschierig en lief.
ik denk dat ik hem ook gratis ga weg geven heb hem ook gratis gekregen maar stel dat ie ineens 600 euro waard is zou ik hem voor 300 weg doen denk ik. maar das niet het geval

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:39

50,-. Als hij een merrie was geweest had je er die 600 wel voor kunnen vragen ja ;)

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:45

Dusja1 schreef:
50,-. Als hij een merrie was geweest had je er die 600 wel voor kunnen vragen ja ;)

Ook écht niet hoor. Ik heb mijn Shetlandermerrietje van 1,5 destijds voor €150 gekocht, en vond dat al aan de redelijk hoge kant voor een pony met onderbeet, niet perfect gebouwd.

Ik zou het beestje gratis weggeven ja, hopelijk kun je een goed plekje voor hem vinden!

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:49

Ook echt wél hoor :D Ik ga er even vanuit dat de pony van ts geen onderbeet heeft. Een merrie met onderbeet is voor de fok ook niks waard.
Een mini palomino merrie is wel degelijk wat waard. Maargoed, offtopic want het is een hengst :D

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:51

Palomino is natuurlijk wel weer een leuk kleurtje....

Je zou een advertentie moeten plaatsen met zijn afstamming..

Weggeven kan altijd nog.

Heb je een foto van hem?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:52

Dusja1 schreef:
Ook echt wél hoor :D Ik ga er even vanuit dat de pony van ts geen onderbeet heeft. Een merrie met onderbeet is voor de fok ook niks waard.
Een mini palomino merrie is wel degelijk wat waard. Maargoed, offtopic want het is een hengst :D

Ah, ja, Palomino. Daar heb ik over heen gelezen. Naja, dan zou het kunnen, maar ben er nog steeds niet 100 % van overtuigd ;p.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:53

Ga maar eens naar de veiling kijken in het najaar, dan zul je me wel geloven.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:56

Dusja1 schreef:
Ga maar eens naar de veiling kijken in het najaar, dan zul je me wel geloven.

Dat vind ik dan weer teveel moeite, maar ik hoor wel dat je er duidelijk wat meer verstand van hebt dan ik dus ik geloof je wel op je woord :).

Nu weer ontopic!