Ja je moet lid zijn bij het KWPN! Daarnaast is het best een dure grap al met al
loulou
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-14 12:45
Bedankt voor jullie reacties. Alsnog het KWPN aan de telefoon gehad en die bevestigde het inderdaad (helaas). Gelukkig is het voor twee paarden, dus het spreidt de kosten. Maar inderdaad een duur grapje.
Graag gedaan hoor! Ik had het precies hetzelfde probleem een aantal jaren geleden haha. Vooral heel spannend als de PROK enveloppe op de map valt Heel veel succes ermee!
Let er ook even op dat je een mail krijgt om via mijnkwpn de aanvraag te bevestigen. Als je die niet krijgt gebeurt er niets met de foto's.
loulou
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-14 21:28
oke, bedankt gomir.
Ik heb nu de aanvraag gedaan om de paarden op mijn naam te laten zetten. Nu moet ik het registratiebewijs opsturen. Is dat alleen het stamboompapier wat bij het paspoort zit. Of ook het paspoort zelf?
Ik kon dat telefonisch regelen en heb niets op hoeven sturen, daarna stond het betreffende paard bij Mijn paarden op Mijn KWPN (en kon ik PROK-onderzoek aanvragen). Kostte geloof ik 20 euro.
loulou
Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-14 10:41
dan ga ik dat ook proberen. 1 staat er te koop, dus papieren opsturen is nu helemaal niet handig.
Ik wacht op 2 uitslagen ben benieuwd wanneer ze gaan beoordelen, 1e was al van half april
KellyLytsa
Geplaatst: 25-05-14 23:46
Toen wij onze merrie bij aankoop direct wilden laten prokken is alles meteen keurig netjes door de DA opgestuurd naar het KWPN. Heeft toen ook erg lang geduurd helaas voordat er reactie was en we het certificaat ontvangen hadden. Ze hadden toen zelfs een datum erop gezet die absoluut niet overeen kwam met wanneer wij het kregen, veel later namelijk.