Opfok shetlandhengsten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Opfok shetlandhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:54

Afbeelding

Vorig jaar heb ik de volle broer van mijn NSPS hengstveulen verkocht, doel was hengstenopfok.
Ik vind dit wel een heel apart kind en twijfel om niet eens zelf een hengstveulen aan te houden. Bovendien grote maat, moeder Engels gefokt, grullo + bont en apart getekend, beide ouders top karakter dus eerst maar niet ruinen. Maar zijn vader loopt in de zomer gewoon bij de merries in dus ik weet niet waar ik deze dan moet laten. Weten jullie een opfok die ook shetveulens aanneemt voor een schappelijke prijs? Of grote fokkers in het noorden die een groep hengstjes hebben lopen?

Dennis

Re: Opfok shetlandhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:21

Ik ben een paar jaar geleden ook opzoek geweest, maar heb niets kunnen vinden.
Mijn jonge hengsten liepen bij mijn jonge ruinen in. En de net gespeende merrie veulens liepen de eerste winter in t zelfde koppel (tot t vroege voorjaar, dan gingen ze terug naar de merries).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:24

In het minimagazine (nmprs) adverteerde wel iemand, maar ben geen lid meer, dus weet niet meer wie. Misschien even op de Facebook groep van het nmprs vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:02

Oké thanks. Mijne is geen mini, wordt wel 1.05. Heeft wat vriendjes van eigen maat en leeftijd nodig. Ben benieuwd wat ze aanbieden.
Merrieveulens houd ik gewoon in het koppel dat is het probleem niet maar dat kan met een hengstveulen niet.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 23:30

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:18

Mijn vriendin in Duitsland heeft een hengstengroep misschien is dat wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:52

Ligt er een beetje aan waar in Duitslandnet over de grens kan nog wel. En wat de kosten zijn je mag van mij wel eens vragen?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:55

Ik zou zoeken naar een groepje met alle leeftijden en niet alleen met jonkies. :j Hij is wel gaaf getekend zeg!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:22

200 km over de grens, ik rijd er regelmatig met en zonder trailer heen. Zal haar even horen wat het kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:43

Fijn dank je wel

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:09

Ik heb je een pm gestuurd.

Offtopic wat een geweldig mooi ventje is dit!!!! Zou zeker zonde zijn als je het niet probeerd met hem. Hij is echt gaaf.