Birth Alarm Smart halster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rambobo

Birth Alarm Smart halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 11:12

wie heeft er ervaring met dit nieuwe systeem??

werkt t beter of minder goed dan de singel?

friesiszwart

Re: Birth Alarm Smart halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:19

Ik heb de Robor halstermelder al verschillende keren gebruikt. Maar het is en blijft een hulpmiddel bij het waken. Indien de merrie niet plat zal liggen bij de bevalling zal het alarm niet afgaan. Zo ook met de rolsingel. Voor het paard lijkt mij de halstermelder prettiger vandaar dat ik voor dat systeem gekozen heb.

Indien de merrie plat gaat liggen is het een vergelijkbaar systeem als de geboortesingel.

S_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:27

Een kennis van mij heeft een birth alarm halster. Zij was er erg blij mee. Het alarm gaat alleen af als het paard gaat liggen. Ze was er meteen bij de bevalling.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:53

Ik heb dit ook en gebruik het al enkele jaren.
De valse alarmen moet je erbij nemen maar ik kan het niet meer missen. Ik gebruik hem wel alleen als het spannend wordt,dat is een beetje inschatten. En ik mis er geeneen geboorte mee als ze hem omhebben.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:20

F-AM --> KS. Dit onderwerp is ideaal voor in de Kraamstal. Hier zitten ook de mensen die gebruik maken van geboortesysthemen. :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:48

Ik heb dit recent aangekocht voor onze toen drachtige merrie. Geen enkel vals alarm, en wel alarm toen ze aan het bevallen was. Topding voor ons! +:)+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:51

Net als de geboortesingel, kan de halstermelder ook verschillend worden ingesteld.
Sommige merries slapen plat en gaan juist rechtop liggen net voor de bevalling, meeste merries doen juist het omgekeerde.
Wij hebben beide gebruikt, qua signalering maakt het geen verschil.
Comfort voor paard is veel groter met een halstermelder. En ik vind het ideaal dat ie dus naar je mobiel belt.
Boven de stallen hebben we een camera en icm met melder, missen we geen geboorte.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:41

Daarom wilden wij ook een halsteralarm. Veel minder lastig voor de merrie. Onze had het zo'n 6 dagen 24 uur per dag om. Wel checkte we het alarm elke dag een keer.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 07:23

Mijn vorige alarm was een halsteralarm maar nu toch gekozen voor de rolsingel ivm een merrie die met het hoofd niet plat ligt. Beide werken fijn en inderdaad het halsteralarm is prettiger voor het paard.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 07:29

Ideaal wij hebben hem ook gebruikt, nu helaas geen veulens meer dus moet het alarm eigenlijk eens gaan verkopen (mocht er iemand interesse hebben haha).