Wie wacht er ook al weken op een veulen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Wie wacht er ook al weken op een veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 19:54

Hallo :D

Wij hebben een drachtige merrie op stal en menn.. ze lijkt wel eeuwig drachtig te blijven :+

Onze andere veulens kwamen 2 en 3 weken te vroeg. Deze merrie is inmiddels een week over tijd. Vorige week vrijdag leek ze ineens onrustig te worden, maar dat was waarschijnlijk het veulen wat een draai maakte. Ze staat heel ontspannen op stal, haar uier is goed gevuld en haar banden zijn slap.

Inmiddels heb ik echt geen idee meer wanneer we dit veulen kunnen verwachten.. wie heeft er nog meer zo'n merrie staan en kan geen geboortenieuws van andere veulens meer zien? :Y)

Equisync

Re: Wie wacht er ook al weken op een veulen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:57

Hier op stal een welshje dat inmiddels even breed als hoog is _O-
Pony is begin november drachtig gekocht en verkoper kon niet zeggen wanneer ze gedekt is of door wie omdat ze met verschillende hengsten in het land had gestaan. Altijd handig dus :+
Inmiddels in de uier echt enorm en de banden heel slap, dus ik denk niet dat het nog heel lang gaat duren, mja wie zal het zeggen _O-

Veel succes met je merrie iig haha

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 19:58

Oh dat is nog erger haha! Ik weet wel wanneer onze merrie gedekt is :) jullie ook sterkte!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:59

Mijn merrie liep 3 jaar geleden 18 dagen over,ik snap hoe je je voelt ;) veel succes en geluk!

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:01

wij zitten al op 367 dagen dracht dus ik ben er ook helemaal klaar mee! BEn ook doodop van elke keer s nachts kijken

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 20:03

Oooh 367 dagen??? :wow: :(:)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:03

Bij ons waren ze dit jaar ook allemaal te laat en ineens hebben we er in 2 weken een stuk of 8 gehad :')
Nou dat is ook niks .
moeten er denk Ik nog 2 maar van die is niks bekend

Vorige week is de voorlopig laatste geboren die 4 weken te laat was
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 18-05-14 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:04

ja gekkenwerk he.... komt vast een reusachtig veulen uit
Is gedekt vorig op van 6 tot 16 mei dus ik hou al de laatste dekdatum aan

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:04

Ikkk, maar niet van mn eigen paard. Achter ons huis is een klein slootje en aan de andere kant van dat slootje is een weiland (kan er met ons zelfgemaakte bruggetje heen) waar op het moment 3 paarden staan. Een oudje van rond de 30, een ruintje van rond de 4 denk ik en als laatste een merrie van rond de 14, en die merrie is opt moment drachtig. Meestal gaat ze naar de kliniek vlak voor ze gaat bevallen, maar haar uiers zijn deze keer al zo vol dat ik begin te denken dat ze dit keer gewoon hier gaat bevallen (ze is zelfs al wat aan het kegelen). Heb het nummer van de dierenarts voor de zekerheid al zo'n anderhalve week in mn telefoon staan :+

Arme Solsikke!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 20:07

Wij verwachten gelukkig maar 1 veulen :')

Wel van onze eigen hengst, verspreid door Nederland staan er nog meer merries die op knappen staan met in hun buik een veulen van hem.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:17

Hier vanaf begin februari,
Onze KWPN merrie was op 14 maart gedekt door onze hengst, dus dat zou een Valentijn kunnen worden.
14 februari werd 12 maart, dus bijna een heel jaar :(.
de Hannoveraner was eind mei/juni gedekt en heeft vanmorgen haar veulen gekregen.
Dus de spanning is er hier vanaf :)

2x een hengst veulen 1x paint vos en een vos :) maar wel met bijna witte benen.
Hengst is inmiddels ruin maar heeft voor voldoende opvolging gezorgd :) :) :) met de 2 jongens.
Laatst bijgewerkt door BMHP op 18-05-14 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:17

bij mij op stal is er vrijdag een welshje bevallen. bijna 4 weken over tijd, prachtige zwarte merrie. helemaal gezond en moeder doet het goed!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 20:20

Ik zie op FB ook steeds veulens voorbij komen... onze vorige merrie is ook nog niet bevallen, die doet er nu ook langer over dan normaal. Typisch.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:52

Solsikke schreef:
ja gekkenwerk he.... komt vast een reusachtig veulen uit
Is gedekt vorig op van 6 tot 16 mei dus ik hou al de laatste dekdatum aan

Denk dat het wel meevalt, een veulen dat te laat geboren wordt heeft meestal meer de tijd nodig.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:58

Ik ben er gelukkig net vanaf. Ik had een merrie gekocht die is 5 maart hier gekomen.. sindsdien aan het waken geweest. Ze was ondervoed en hoogdrachtig. Zondagnacht eindelijk bevallen van een prachtig merrieveulen.
Ik wens je succes met wachten en waken!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:28

Mijn New Forestmerrie is vandaag 371 dagen drachtig....pfff ik word er gewoon een beetje onrustig van! Gisteren had ze voor het eerst kleine wit/gelige harspuntjes op het uier....banden zijn wel slapper aan het worden maar nog niet slap genoeg en het uier is ook nog niet helemaal gevuld (al zegt dat niets, dat kan in minder dan een uur vol zijn).

Wij zijn wel wat gewend, al onze merries dragen vrij lang. Onze uitschieter was 381 dagen :oo

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:45

wow ook lang zeg! En zeker met dit mooie weer zou jetoch zeggen dat de merrie's ze ook wel kwijt willen. Hier nog weinig verandering, uier nog lang niet vol. Ik hoop toch wel op deze week!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:55

Ohh wat erg als je merrie zo veel over tijd loopt. Ik ben al 10,5 maand aan het wachten, mijn merrie is 1 juni uitgerekend en hoop toch niet nog veel langer te hoeven te wachten :+

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:31

Dan kan ik mij ook melden! Heb 3 weken geleden een drachtige mini merrie gekocht, die volgens de dierenarts binnen 2 maanden een veulen naast de voet moet hebben. Maar wanneer ze gedekt is en door welke hengst is niet bekend, dus complete verrassing! Al wel slappe banden en een beetje uier.. ik zit iedere dag op de knieën om te kijken haha :+
Maar al die andere veulens die er al zijn zorgen zeker voor de nodige kriebels ja!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 21:37

En weer allemaal veulens geboren, maar hier niet hoor :')

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:40

hier ook rustig hoor! Morgen 370 dagen en dat lijkt me toch lang genoeg!

Uier lijkt wel wat voller te worden!

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:45

370 dagen poeh he :wow: Dat word echt wel tijd om veulen er uit te poepen :+

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:06

Ook hier een ongeduldige eigenaress... onze haflingermerrie is nu een week over tijd en barst bijna uit haar voegen. Vorig jaar was ze dik 2 weken over tijd, dus de kans zit er in dat ik nog wat langer geduld moet hebben.. de merrie heeft al wel een poos een vol uier en slappere banden, maar goed ook dat zegt niet altijd alles helaas!

@solsikke: wat leuk dat jullie toch weer een paardje hebben! Later ook weer een fjord? :)

Solsikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:37

Hoi nou een fjord denk ik niet meer. 4 jaar geleden heb ik mijn tinker verkocht door de drukte met onze zoon en verbouwing, ik zou bij een nieuw paardje weer voor een tinker gaan want ik mis mijn lieve reus soms best wel!

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 09:12

Vanmorgen is het andere veulen wat wij gefokt hebben geboren, de merrie hadden we drachtig verkocht ;) Een voshengst van de keurhengst Parcival en een halfbroertje van onze ggk hengst :D

Maar goed, nu nog het kind van onze hengst.. pff...