Hengstenkeuze voor Maestro x Ferro

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_

Hengstenkeuze voor Maestro x Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 15:26

Ik zit er steeds meer over te denken om mijn merrie te laten dekken, dit jaar of volgend jaar.
En laat ik nou nog niet echt thuis zijn in de wereld van de KWPN hengsten dus ik denk dat jullie
mij vast wel een klein beetje kunnen helpen.

Het gaat om deze merrie (niet de aller beste foto, maar enige die ik op dit moment heb op stand);
Afbeelding

http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1500664

Ze is flink aan de maat, ze meet 1.74.
Röntgenologisch helemaal goed (moet nog prok gekeurd worden)
Merrie is nog niet naar keuring geweest

Wat ik erg fijn vind van deze merrie is dat ze een super karakter heeft. Wil erg graag voor je werken, gaat voor je door het vuur (als je eenmaal haar vertrouwen hebt), vrij brutaal (loopt overal heen) maar toch koel in het hoofd.
Makkelijkste gang van haar is toch wel de galop. Draf is goed maar niet spectaculair en de stap is ruim voldoende.

Wat ik graag terug zou zien is een paard met een wat langer voorbeen en ook met wat meer actie. Wat losser in het lijf en iets of wat moderner kwa bouw.
Nuchter karakter vind ik belangrijk, hoeft geen dooie diender te zijn maar ook absoluut geen heethoofd.

Brand maar los! Welke hengst zou het beste bij deze merrie passen

Elisa2

Re: Hengstenkeuze voor Maestro x Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 18:25

Die foto doet haar niet echt recht...heb je nog een andere foto?

Wat mij zo opvalt is de neerwaartse romprichting in combinatie met kort voorbeen en lang achterbeen.Heb je mischien ook een bewegingsfilmpje?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:44

De foto doet haar inderdaad geen recht. Echter kun je goed zien wat de aandachtspunten zijn van dit paard. Ze heeft een weke rug, en heeft voor ( zover ik dat zo kan beoordelen) 2 verschillende voeten. Linksvoor is een stijlere voet dan rv. Ook heeft ze rv lagere verzenen. De hals komt wat diep uit de borst en zou meer welving mogen hebben. Ook zou de hals net wat meer lengte mogen hebben en wat verticalerer aangezet mogen zijn. Ook de croupe is wat kort en hellend. Ze neigt voor naar wat week gekoot. De romprichting is beduidend neerwaarts. Komt door de leeftijd maar ook zeker door haar bouw.

Nu nog een hengst die dit gaat verbeteren.. * komt er nog op terug*

Amigo_

Re: Hengstenkeuze voor Maestro x Ferro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 21:43

Ik zal morgen even kijken of ik haar een beetje normaal op de foto kan krijgen.
Bewegingsfilmpje heb ik niet, alleen 1 van vorig jaar onder het zadel.
Kan op moment ook geen 1 maken omdat ik tijdje met haar moet stappen wegens een "blessure".

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 21:04

Zou letten op een hengst met een goede bovenlijn, goed beenwerk en een goede romprichting.
Spreekt Desperado (Vivaldi x Havidoff) je aan?