Advies gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cherdenise

Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 13:35

Hallo,

Nog 1 jaar en ik krijg mijn eigen paard. *\o/*
Ik moet mijzelf dit jaar bewijzen tegenover mijn ouders en dan mag ik eindelijk op zoek naar
mijn eigen paard. Maar ik zou van jullie graag willen weten wat jullie nou een goede hengst/afstamming vinden.

Ik zoek een paard die zowel spring als dressuur in zich heeft.
Makkelijk karakter mag wel pit inzitten
Kleur geen voorkeur

Ik weet niet veel van de bestaande hengsten en wil graag weten waar jullie nou echt tevreden mee zijn.
Dus heb je een super paard, laat hier dan weten van welke afstamming en waarom je nog een keer voor deze afstamming zou gaan.

Groetjes Denise

jansje73

Re: Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:43

Wat leuk dat jij een paard krijgt van je ouders, je moet er nog wel ff op wachten! Wat wil je met het paard gaan doen , wedstrijden of gewoon rijden ? ( in de bak en buiten ritjes maken ) Een Allround paard dat zal wel iets voor je zijn, daar kun je veel kanten mee op. Ik zal zeggen laat je al goed informeren over hengsten die jou aanspreken.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 16:52

Ja dat wil ik ook heel graag maar weet echt totaal niet naar welke hengsten ik kan kijken.
Een allrouder is idd iets voor mij. De bedoeling is om het paard op spring en dresuurwedstrijden uit te brengen

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:56

Ik zou gewoon lekker gaan rond kijken op mp bijvoorbeeld kom je daar een paard tegen wat je aanspreekt, kun je verder kijken naar welke afstamming deze heeft en wat hij kan.

Je kunt wel gaan zoeken naar een speciale afstamming maar ook die verschillen. Mocht je nou er 1 gevonden hebben die je aan spreekt, gewoon gaan kijken of de klik er is.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:58

Zoek een springgefokt paard dat gewoon fijn correct kan bewegen. Daar kan je in de basissport prima mee uit de voeten in beide disciplines.