Waltram (Ritmeester x Romburg)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

calamity2007

Waltram (Ritmeester x Romburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 13:22

Wie weet er meer over Waltram (Ritmeester x Romburg) Sgldt 1172
hengst 1957 vos 1.60m ggk: Sgldt.
Ik ben namelijk opzoek naar de merrielijn van mijn merries maar loop helaas dood heb het zelfs al bij kwpn geprobeerd maar helaas weten ze ook niks. Mijn merrielijn stopt momenteel bij dorina Sgldt 29957
merrie 1962 dochter van Waltram. moeder is onbekend als iemand iets meer weet van deze merrie is het ook goed. ik probeer er achter te komen wie haar moeder is om te zien waar mijn merrie lijn eindigt.
ook zou het een mogelijkheid zijn om te weten te komen waar waltram ter dekking stond. op horsetelex staat hij trouwens onder waltran maar heb van het kwpn een kopie gekregen van zijn paspoort en daar heet hij echt waltram. levensnr 11725 GLDT-H
Wie kan mij helpen?

Siamsmeesje

Re: Waltram (Ritmeester x Romburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:36

Ik denk dat deze Waltram bij opname in het stamboek is omgedoopt in Waltran, ter onderscheidt met de 4 andere Walt(h)rams die her en der al dekten (volgens het boek Grondleggers).
Waltram werd gefokt door A.C.G. van Baalen uit Brakel (Gelderland).

Meer staat er niet in het genoemde boekje over Waltram/Waltran.

Hou er eventueel rekening mee dat de moeder van Dorina Sgldt 29957 wel eens een stamboekloze merrie kan zijn geweest, en dan zul je het niet meer met zekerheid kunnen achterhalen.
Of je moet bij iemand een zeldzaam exemplaar van de gedrukte stamboek VLN stamboek vinden. Als het NWP was had ik je misschien kunnen helpen, maar VLN zoek ik zelf ook nog.