Onderwerp zegt het al, kan merrie later hengstig worden door natte koude dagen?
Mijn merrie zou volgens agenda afgelopen maandag of vandaag hengstig moeten worden, nu is ze het dus nog niet! Stalhouder zei dat DA heeft gezegd dat het met vieze natte koude weer van afgelopen dagen ook wel paar dagen later kan zijn! Wat zijn jullie meningen ervaringen hierover??
Hier ook hoor volgens mijn berekening zou de mijne ook hengstig moeten zijn/worden, maar ze toont totaal geen interesse dus denk zeker dat het weer er mee te maken kan hebben.
Wel apart maar gelukkig wordt t vanaf morgen weer beter weer en hoop dat ze snel hengstig is! Ook zei mijn stalhouder dat voor hengstigheid temperatuur hoger is! Morgen eens checken denk ik!
Laatste keer was mijn merrie precies op 21 dagen weer hengstig! Wil haar zo graag al voor mijn vakantie over twee weken laten insimineren anders ben ik alweer 6 weken verder voordat ik het weer kan ivm mijn vakantie! Maar ja aan andere kant heb ik nog tot augustus!
pretty
Geplaatst: 14-05-14 10:25
Hier ook een merrie die niet hengstig geworden is. Terwijl ze elk jaar zo makkelijk en stipt is daarin.
Mijn stalhouder zei gister zou evt anders donderdag toch gaan naar DA om te scannen, dan kan hij zien of t eraan zit te komen!
Peterina
Geplaatst: 14-05-14 13:45
Hier zijn ze gewoon hengstig geworden maar het gebeurt wel eens dat door het 'donkere' weer (= geen zon) dat de hengstigheden wat later waren. Op zich maakt koud niet veel uit, het is 'donker' dat een rol speelt.
Gisteren leek ze hengstig, vanmorgen bij DA geweest om op te voelen maar ze was nog niet hengstig genoeg! Nu zondag weer terugkomen! Ben benieuwd!
pretty
Geplaatst: 15-05-14 14:46
Ik denk dat ik gewoon te laat bij mijn merrie was. Mijn andere merrie stond gisteren spontaan hengstig met het beetje zon wat we kregen. En dit al na 24 dagen na veulenen,dus vroeg! Ik dacht dat het rond de 30 dagen was na bevalling.