Pinto.. ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Pinto.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 19:40

Hoi Bokkers!

Ik heb geen idee onder welk ras de Pinto hier valt? En ik kan op internet nou niet echt duidelijk vinden of dit echt een ras is.. Want in het paspoort van 1 van mijn 2 'Pinto's' staat gewoon 'Bonte, Pinto'. En aangezien Pinto, Bonte betekend weet ik het echt niet! Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

:wave:

Mariett
Blogger

Re: Pinto.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:43

Ik had vroeger van een meisje (ze was 12 ofzo, dus help me als ik ongelijk heb) gehoord dat een paint een bonte quarterhorse was, en een bont paard, van welk ras dan ook (?) een pinto.
Dus misschien is het gewoon het ras ofzo? Ik heb geen idee verder :+

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 19:47

Dat zou ook best kunnen hoor, ik weet het echt niet. Want mijn ene merrie is 1.65, hoog op de benen en slank. De ander is 1.45, breed gebouwd met een lange rug en korte beentjes vergeleken de ander!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:50

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:51

Ik heb ook altijd gedacht dat Pinto een ras opzich was.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 19:58

Yezzi schreef:
Heb je hier iets aan? http://www.bokt.nl/wiki/Pinto

Ik dacht altijd dat een pinto een ras was en een paint idd een bonte quarterhorse.

Ja hier had ik erg veel aan! Ik ga dus even achter de ouders van mijn jongste spruitie aan, want die is het tegenovergestelde van alles wat er op die pagina staat! De oudste is de beste vergelijkenis. Bruinbont, korte beentjes, lange rug en een korte dunne staart! Wat is het toch een prachtig ras!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 20:03

Amy, 4 jarige "Pinto" merrie.
Afbeelding

Hani, 13 jarige Pinto merrie.
Afbeelding

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:34

Voor zover ik weet is "pinto" geen stamboek of ras, het is een aanduiding van een gevlekt paard.
Een paint is een paard dat ingeschreven is in het "American Paint Horse Register" een Amerikaans stamboek.
De meeste paints zijn gevlekte paarden maar er zijn ook egaal kleurige paints.

Een paint is geen gevlekte quarter, quarters hebben een eigen stamboek het American Quarter Horse Register.
Paints en quarters hebben wel een gedeeltelijke gemeenschappelijke voorgeschiedenis en op dit moment groeien de twee stamboeken traagjes naar elkaar toen doordat sommige paarden zowel bij paints al bij quarters zijn ingeschreven.