Stal orichid's wie ervaring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

racinggirl

Stal orichid's wie ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 18:59

Wie heeft er ervaring met nf van orchids??

Wij hebben nu een van carlando uitgezocht een drie jarige die wordt via hun zadelmak gemaakt, het is alleen nog niet zo'n lieverdje :( .

xSamSkipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:12

stal orchid's heeft goede pony's.
Maar wat wel zo is, van karakter mogen de ouders schatten zijn van pony's, hun veulens kunnen heel anders qua karakter zijn!

Dus van karakter is dat altijd anders. Men lesgever had 2 veulens van dezelfde moeder en vader.
De een was een schat van een paard alleen niet goed in springen, de ander was van karakter niets om mee te doen, bijten, stampen, aanvallen,... Maar van springen was het een topper!

Als je nog vragen hebt kan je me altijd een mailtje sturen.
Heb wel redelijk veel ervaring met orchid's.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:13

[NF] Orchid's?
Ouder topic, maar dan heb je wat te lezen.
Tine10 hier op bokt heeft ook een nakomeling van Carlando (x NRPS geloof ik)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:16

Erg leuke pony's, heb een tijdje op een forester gereden (afstamming weet ik zo even niet), schat van een pony, maar wel een beetje paniekerig.
Ben daar toen ook een keer op bezoek geweest, we mochten gewoon tussen de merrie's doorlopen enzo, allemaal aardige dieren.

Wat bedoel je met dat het niet zo'n lieverdje is?
Bedenk wel dat de meeste jonge pony's daar tot hun 3e in de wei lopen en nauwelijks mensen zien, dan is het niet zo raar dat ze in het begin nog een beetje 'wild' zijn.

nessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 09:00

Wij hebben pas geleden ook een new forest bij stal Orchid' s gekocht. Het is nu inmiddels een ruin ( is bij Orchid's gecastreerd ) van 2 jaar en 8 maanden. Kantjes Carlando x Watershof Pretendent, zijn moeder is Orchid's Djewel.
Een schat van een pony, zeer vriendelijk en lief. Iedereen bij ons op stal is helemaal weg van hem!
Wij hebben goede ervaringen met deze stal, zijn goed geholpen door Carla en Paul. Mijn keuze viel eerst op een valkje en mijn dochter viel voor de pony die we nu hebben, Carla adviseerde ons dat als we een maatje voor het leven zochten en een pony dat onder het zadel genoeg kwaliteit zou hebben we voor de bruine moesten gaan, we hebben naar haar geluisterd,fokker weet uiteindelijk wat het beste kan passen is mijn mening en we hebben alles behalve spijt!
Kan natuurlijk nog niks zeggen over zadelmak maken, daar gaan we van het voorjaar rustig mee beginnen maar verwacht niet al teveel problemen.
Het was de eerste week wel een beetje wennen voor hem! Hij was wereld vreemd hahaha
Alles was spannend tot de stal aan toe! Zelfs een halster aan doen was niet makkelijk maar inmiddels is hij behoorlijk gewend, vind sommige dingen nog wel spannend en blaast een beetje als je er langs af loopt maar meer ook niet.
Ik heb al besloten als er ooit nog een new forest bij komt wij zeker terug gaan naar Orchid's voor mij een goede fokker met verstand van het geen wat ze fokken en verkopen!

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:32

Ik heb zelf een New Forest pony van Orchid's! Super fijn karakter, mooi type, niet schrikkerig en een echt vriendje. <3 Is pas een jaartje ruin maar is super heel rustig en alles!