Nakomelingen van Jackson (v. Equador) en/of Manno

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vulpes_96

Nakomelingen van Jackson (v. Equador) en/of Manno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 09:47

Ik ben op zoek naar nakomelingen van Jackson (v. Equador) en/of Manno. Mijn kwpn is dus een halve tuiger en ik was benieuwd of meer mensen die kruising hebben of misschien gewoon een van de hengsten in hun nakomeling(en) hebben. Graag met foto reageren :)

Afbeelding

Afbeelding

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:58

Ik heb een nakomeling van Manno. Een kwpn merrie ook een halve tuiger. Het lukt alleen niet om een fot te plaatsen. Ze heeft wel wat weg van jou paardje.

gomir

Re: Nakomelingen van Jackson (v. Equador) en/of Manno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:03

Wat grappig! Ik zat bij de hengstenkeuring van Cazemier bij de fokker van jouw paard aan tafel. Hebben het nog over deze gehad :j

Jackson is één van de liefste hengsten die ik ken en mijn ervaring is dat hij zijn fijne karakter ook doorgeeft aan zijn nakomelingen. Ik heb vroeger heel wat van zijn nakomelingen gezien en gereden.

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 15:15

gomir schreef:
Wat grappig! Ik zat bij de hengstenkeuring van Cazemier bij de fokker van jouw paard aan tafel. Hebben het nog over deze gehad :j

Jackson is één van de liefste hengsten die ik ken en mijn ervaring is dat hij zijn fijne karakter ook doorgeeft aan zijn nakomelingen. Ik heb vroeger heel wat van zijn nakomelingen gezien en gereden.

Hee, wat leuk dit verhaal ken ik inderdaad! Hij had verteld dat er iemand was die naast hem zat en ook een afstamming had van Jackson/het paard goed kende. Grappig dat je dit zo gevonden hebt haha.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:20

Ik heb Jackson zelfs nog gereden thuis ;)
Daardoor viel dit topic me wsl ook op in het rijtje met actieve topics :D

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:12

Ik heb een kleindochter van Manno (moederskant), zij is ook half tuigpaard half KWPN (papa is San Remo).
Nooit gedacht dat ik ooit een paard zou kopen waar ook maar iets van tuiger in zou zitten trouwens.. was er nooit zo'n fan van.. maar...

Zoals je op onderstaande foto ziet is mijn mening behoorlijk omgeslagen haha ;)
Afbeelding

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 18:03

Wauw mooi beestje hoor :)
Ja dat zeggen er inderdaad meer, toch vind ik het een leuke inmenging, een halftuiger!

Ashleyhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:31

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn 11-jarige Jackson nakomeling.. Hij heeft het goudeerlijke karakter van zijn vader en z'n looks <3 Jouw paardje lijkt ook echt zeker zn vader! Super leuk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:08

Mijn instructrice had een Jackson x Gelder (ben de mv even kwijt). Dat was wel een enorme tank, zeker 1.75m hoog en een gigantisch hoofd. Donkerbruin en een flink karakter (je moest hem ook niet als laatste op het land zetten, want dan brak hij de tent af en sleurde je wel even mee). Wel een leuk bewegend paard. Is volgens mij nog M2 geworden dacht ik. Vond zichzelf heel stoer maar had een heel klein hartje :P Uiteindelijk ingeslapen wegens beenproblemen.

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 12:26

Winnerash schreef:
Dit is mijn 11-jarige Jackson nakomeling.. Hij heeft het goudeerlijke karakter van zijn vader en z'n looks <3 Jouw paardje lijkt ook echt zeker zn vader! Super leuk

Wauw wat een heerlijk herkenbaar koppie :) Ja inderdaad, heel leuk om te zien!

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 12:29

Cayenne schreef:
Mijn instructrice had een Jackson x Gelder (ben de mv even kwijt). Dat was wel een enorme tank, zeker 1.75m hoog en een gigantisch hoofd. Donkerbruin en een flink karakter (je moest hem ook niet als laatste op het land zetten, want dan brak hij de tent af en sleurde je wel even mee). Wel een leuk bewegend paard. Is volgens mij nog M2 geworden dacht ik. Vond zichzelf heel stoer maar had een heel klein hartje :P Uiteindelijk ingeslapen wegens beenproblemen.

Haha ook een herkenbaar verhaal. Inderdaad niet als laatste op het land zetten haha! Toch altijd gedacht dat die kant van de moederskant kwam (tuiger v Manno), maar grappig om te horen dat het wss toch ook een beetje Jackson-kuurtjes zijn :)

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:58

Ik heb een Rhodium x Jackson

Afbeelding

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:34

Leuk, had het topic niet gezien maar wil toch nog even reageren.
Ik heb een Jackson x Draver
Het is een fantastisch paard. Goudeerlijk karakter en wil altijd op pad.
Hij is wel wat stug in de mond. Ik heb van horen zeggen dat dit vaak voorkomt bij nakomelingen van Equador.

Deze foto is van de 69 km Endurance Etten leur afgelopen juni. Hij is nu 9 jaar.
Afbeelding

En deze van de 40 km in Renesse in April.
Afbeelding

En hier eper4 daagse dit jaar. Alle dagen gelopen, draait hij zijn hoefje niet voor om :)
Afbeelding

Vulpes_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 21:36

Ziet er leuk uit! Bijzondere combinatie ook, jackson x draver!
Dat stugge in de mond, bedoel je ongevoeligheid?
Want ik herken dat wel, terwijl ze tegelijkertijd ook weer heel gevoelig is, maar wel heel lastig aan de teugel te rijden is, echt alleen als ze het zelf ook aan toegeeft, dwingen werkt niet.
Weet niet of je dat herkent?