Aankoop IJslander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Aankoop IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 15:19

Help! Ik sta op het punt om een IJslander te kopen. Ik gun mijn 25-jarige ruin zijn pensioen en ben dus op zoek gegaan naar een weidemaatje...tot ik erachter kwam dat ik toch wel heel graag een goed rijpaard wil. Ik zoek dus een weidemaatje en rijpaard ineen.
Ik heb er gisteren 2 'geprobeerd', waarvan ik bij de 1e mijn twijfels had. Bij de 2e was ik vrijwel meteen om. Ik wil voor dat paard een 2e afspraak gaan maken.
Nu ben ik een hele slechte handelsgeest en ben bij dit soort dingen geneigd meteen toe te happen (koedikoedi, lief paardje, wat wil je ervoor hebben, hier is het). Maar weet iemand waar vooral goed op te letten tijdens zo'n aankoop? Iemand tips?

anitas1994

Re: Aankoop IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:23

Misschien een idee om iemand mee te nemen die er kijk op heeft/ vaker paarden koopt?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:26

gebruik de zoekfunctie even en ik dacht dat er in de wiki ook wel een artikel stond met do's en don'ts

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:09

En zeker door dierenarts laten keuren! Maak ook rijfilmpjes en laat deze keuren door paardenvrienden. Ik ben momenteel ook op zoek en laat een stuk of wat 'coaches' alle filmpjes zien. Zij hebben me al voor aardig wat ellende behoed! Echt een aanrader!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 00:18

Hoe heb je dat met Tjal gedaan dan? :') In elk geval... volgens mij is 't helemaal goed gekomen :D