Stamboek, op naam zetten, keuringen.. Helpie..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Stamboek, op naam zetten, keuringen.. Helpie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 01:47

Hallo,

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een knappe haflinger merrie welke in mei drie jaar wordt.

De merrie heeft papieren, een paspoort en een los groen papier waarop de verkoper tevens fokker zijn handtekening en datum op heeft gezet en waar ik ook mijn naam heb ingevuld. Dit schijn ik op te moeten sturen om de merrie op mijn naam te laten zetten? Moet ik dan ook haar paspoort mee sturen?

Ik wil haar graag laten opnemen in het stamboek en 28 juni mee doen aan de centrale keuring in vrouwenpolder maar ik geloof dat ze dan en op naam moet staan en ik moet lid worden van het kvth?

Weet iemand wat hier de kosten van zijn? Van de website wordt ik niet veel wijzer ook niet van de tarieven lijst.. Lid, jubilieumactie, lid zonder abonnement etc. Wat moet ik hebben/aanvragen alleen ik aan een keuring kan deel nemen en wat zijn hier de kosten van?

(Eerste stamboek paard waar het mij leuk mee lijkt keuringen mee te doen, geen enkele ervaring mee dus)

Jamiejoyce

Re: Stamboek, op naam zetten, keuringen.. Helpie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 06:09

Hee ik weet niet of het helemaal het zelfde is maar ik heb een friese merrie en ik wil haar ook op naam zetten zodat ik met haar naar ze keuring kan de 28e

Ik heb gewoon contact opgenomen met het stamboek en die zeiden dat je dus dat groene plastic stamboek soort van boekje moet opsturen dan gaan ze haar op je naam zetten en kan je gelijk lid worden.

Ik moest wel lid worden van het stamboek om mee te kunnen doen aan keuringen.
Het zal bij de friese paarden misschien net iets anders gaan dan bij de hafjes maar zal wel ongeveer overeenkomen met lid worden ect.

Succes en wie weet tot op de keuring!

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 06:20

Ik heb dit vorig jaar ook gedaan. Je moet het vel inclusief paspoort opsturen. Zonder op naam en lidmaatschap kan je inderdaad niet meedoen. Lidmaatschap voor een jaar kost rond de 75 euro ik weet alleen niet meer of ik iets betaald heb voor het op naam zetten.

horsie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:17

Ik heb mijn bijna jaarling net op mijn naam gezet. Ik zal je even een Pb sturen met daarin het mailtje die ik heb gekregen van het KVTH

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 12:29

Dank voor alle reacties ik ga de PB bekijken!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:44

Actieprijs nieuwe leden !!
In het kader van ons 100 jarig jubileum is er dit jaar voor nieuwe leden
een speciale actie!!
Nieuwe leden betalen slechts € 60,- lidmaatschap voor het gehele jaar
2014, inclusief een gratis op naamstelling van het 1ste paard.

Nieuwe leden kunnen zich melden bij het algemeen secretariaat van de K.V.T.H. via info@kvth.nl of
073-6218501.

Van de website kvth.nl bij nieuws, nieuwsbrief 13 van 02-05-2014

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 23:54