Ik moet even van me afschrijven ik voel me erg rot en schuldig en daarnaast ben ik er helemaal kapot van.
Gister is mijn verzorgmerrie eindelijk bevallen van haar eerste veulen. Haar bevalling ging er moeizaam en had geen dwang om echt te persen. De voorbeentjes waren al buiten haar vagina maar iedere keer drukte zij dat weer naar binnen. Gelukkig was op dat moment de veearts bij ons op stal om een andere merrie te insemineren dus hij kan gauw te hulp schieten. Als hij er niet was was het veulen niet levend op de wereld gekomen. Hij heeft met al zn kracht het veulen uit de merrie moeten krijgen. Zo blij als dat k was dat het veulen er was en dat ze het beide voor alsnog goed maakte. Helaas moest ik naar mn werk dus ben er helaas niet bij geweest. Ik kon niet wachten tot het 4u was zodat ik naar haar toe kon en het veulen kon bewonderen. Om half 4 werd ik 3x gebeld door een van de meiden van stal of ik zo spoedig mogelijk wou terug bellen..
.. Ik voelde het al aan komen er is moest iets niet goed zijn. Na dat het heel lang duurde voor het nageboorte van de merrie af was, was er nog iets niet goed. Haar baarmoeder lag niet goed. De dierenarts had al een paar keer het proberen goed te leggen maar dat lukte niet. Na een paar verdovingen en andere prikjes werkte het nog niet. Wat als volgt was dat ze met spoed naar de kliniek moesten.. Zo hebben ze Diana en haar veulen in de trailer moeten zetten en naar de kliniek gereden. Daar hebben ze haar onderzocht en moesten we afwachten hoe ze de nacht zou doorkomen. Aangezien ze niks konden doen gister omdat haar baarmoeder behoorlijk was opgezet. Ze hebben haar baarmoeder goed schoon moeten spuiten. En het was afwachten ..
.. Vanochtend kreeg ik een berichtje dat het goed met haar gaat en ze nog niet weten wat ze gaan doen, maar de baarmoeder was goed gekrompen. De dierenartsen zagen het goed in. Ik weet nog niet of ze de baarmoeder zo gaan draaien of dat het operatief moet gebeuren. Voorlopig blijven ze wel op de kliniek staan omdat zowel moeder als veulen hun rust echt nodig hebben..
Alleen ik voel me heel erg rot dat ik er niet voor haar kan zijn en dat ik er niet naar toe kan/mag voor het welzijn van haar. Ik wil haar zo graag vast houden en zeggen dat alles goed komt.. Ik kon niet bij de bevalling zijn en ook niet bij de kliniek.. Voel me daar zo schuldig over. Ik hoop dat ze gauw terug komt!!
Hier Diana en haar hengst veulen Jones:

.

.