[KG] Is mijn paard een schimmel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Selinaaxo

[KG] Is mijn paard een schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 13:14

Hoi :) sorry als het onderwerp verkeerd staat, maar wist niet zo goed waar ik hem moest zetten..

Mijn vriendin en ik vragen ons af of ons (verzorg)paard een schimmel is. De eigenaresse heeft hem gekocht als Palomino, toen was hij bijna 1:
Afbeelding

Hier was hij net 4:
Afbeelding
Hij is nu bijna 5, en hij ziet er totaal niet meer uit als Palomino, maar meer als een schimmel:
http://i57.tinypic.com/23msqx0.jpg

Het rare is alleen dat hij steeds donkerder wordt, en bij schimmels is het juist het tegenovergestelde. Het enige wat witter wordt is zijn hoofd.

Wij vragen ons dus heel erg af: is het een schimmel of niet?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 25-04-14 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, maximaal 2 zichtbare afbeeldingen toegestaan en [KG]-tag in titel geplaatst

cocochanel

Re: Is mijn paard een schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:21

Dit is idd een schimmel, schimmels worden altijd in een andere kleur geboren en naarmate ze ouder worden kleuren ze naar wit .

Ik heb ook een palomino Welsh gehad die wit werd, de eerste jaren werd hij heel donker in de winter en licht in de zomer. iedere zomer werd hij steeds wat witter en bleef ook iedere winter steeds lichter .
Zijn manen en staart waren overigens ook donker ( bijna zwart)

Selinaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 13:23

cocochanel schreef:
Dit is idd een schimmel, schimmels worden altijd in een andere kleur geboren en naarmate ze ouder worden kleuren ze naar wit .

Ik heb ook een palomino Welsh gehad die wit werd, de eerste jaren werd hij heel donker in de winter en licht in de zomer. iedere zomer werd hij steeds wat witter en bleef ook iedere winter steeds lichter .
Zijn manen en staart waren overigens ook donker ( bijna zwart)

oh okee, dankjewel!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:23

Selinaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 13:25

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:28

Tis t zelfde paard als in je profiel toch?
Dat is zeker weten een schimmel ja, elk paard kan schimmelen welke kleur er ook onderzit. Ook dat zn manen donkerder zijn geworden hoort dacht ik bij schimmelen. Misschien is dat met de vacht ook zo? Ik heb niet heel veel verstand van schimmels :+
Kan alleen wel met zekerheid zeggen dat jouw paard een schimmel is.

Selinaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 13:30

Eileen_ schreef:
Tis t zelfde paard als in je profiel toch?
Dat is zeker weten een schimmel ja, elk paard kan schimmelen welke kleur er ook onderzit. Ook dat zn manen donkerder zijn geworden hoort dacht ik bij schimmelen. Misschien is dat met de vacht ook zo? Ik heb niet heel veel verstand van schimmels :+
Kan alleen wel met zekerheid zeggen dat jouw paard een schimmel is.

okee :). En jaa, het is inderdaad hetzelfde paard.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [KG] Is mijn paard een schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:51

ITP --> F-AM