Op zoek naar Fjorden merrie Viona

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barron

Op zoek naar Fjorden merrie Viona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:26

Gewoon uit pure nieuwsgierigheid ben ik op zoek naar iemand die iets meer weet over de Fjorden merrie Viona (haar vader is Bjorgard en haar moeder Fendola). Zij is namelijk de moeder van mijn Fjord Bianca. De vader van Bianca is Reinar en daar is van alles over te vinden op internet, maar nu ben ik ook zo benieuwd hoe haar moeder er uit ziet. Over haar kan ik niks vinden. Wie kan mij helpen?
In het Fjorden stamboek kom ik als eigenaar uit op [naam verwijderd; niet toegestaan op bokt]. Leek me alleen wat brutaal om die zo te bellen...
Laatst bijgewerkt door balance op 21-04-14 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd

Jeskim

Re: Op zoek naar Fjorden merrie Viona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:03

Hoi!
Ik ken de fokkers van jouw fjord en het zijn heel aardige mensen hoor!
Vraag me nu af of dit de Bianca was die ik zo leuk vond, of dat dat nu die andere was, ga ik vanavond even navragen.
Wellicht zijn er ook wel foto's van Viona, maar die zie ik zo niet in de map staan, dus ga ik ook even navragen!

Momenteel staat bij Van den Berg, waar ik vaak ben, wel een volle zus van Bianca, namelijk Evana. Ook uit moeder Viona. Denk dat daar nog foto's van gemaakt moeten worden, die staat er nog niet zo lang.
Er zijn wel foto's van Donja, ook een volle zus van Bianca. Als je interesse hebt moet je me even PB'en!
En andere vragen mogen natuurlijk ook via de PB.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:30

Esther had het er gister al even over, dit is inderdaad dezelfde die jij zo leuk vond Es.
Denk dat als je de fokkers opbelt ze het geweldig leuk vinden en je vast meer dan welkom bent.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:51

Heb je foto's van Bianca?

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 10:32

Bedankt voor de info! Snap best dat je Bianca leuk vond, want dat is ze ook ;-) Een beresterk, enthousiast en super eerlijk dier. Ze is straks jarig en zodoende keek ik even in haar paspoort. En vanuit daar haar stamboek en zo verder om uiteindelijk te denken: hoe zou haar moeder zijn? Van mijn andere paard is niets bekend van zijn afstamming. Terwijl dat bij Bianca wel zo is en dat maakt nieuwgierig. Verder is ze zo stabiel in haar karakter, dat het haast niet anders kan dan dat haar jonge jaren er voor haar mooi uit hebben gezien. Dus toch de stoute schoenen maar aantrekken en eens contact opnemen.

In mijn profiel staan 2 foto's. Zal vanavond als ik niet op mijn werk ben (ahum) wel wat duidelijkere foto's van haar plaatsen.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:42

Had haar niet meteen herkend van de foto's!!
Maar je kunt gerust even bellen!

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 21:20

Afbeelding
Haar koppie
Afbeelding
Na een regenbui
Afbeelding
Glimmen in de zomer
Afbeelding
Ook braaf met nichtje op haar rug...

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:30

Er staat nu een fjord te koop bij stal doorstap die viona heet. Staan hele leuke filmpjes op de site. Is dat haar misschien?

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:36

Nee dat is een andere Viona. ;)

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 13:01

Het is mij duidelijk waar Bianca haar moeder staat uit voorgaande berichten. Nu nog even het lef hebben om te bellen! Iedereen bedankt voor de reacties!