Om eerlijk te zijn heb ik bij sommige combinaties ook echt het idee dat men niet verder heeft gekeken naar het kleurtje en de bouw maar even 'vergeten' is.
Ook lijkt het wel alsof mensen steeds vaker cremello's uitzoeken zodat er gegarandeerd een verdunningskleurtje uit komt rollen. In sommige gevallen zelfs hele knappe merries die bijna met 'de hengst van de buren' worden gedekt omdat die toevallig een leuk kleurtje heeft. Begrijp me goed: ze moeten het natuurlijk zelf weten maar het lijkt wel alsof het steeds erger word
Ik zie steeds meer veulens met verdunningskleur waarvan ik denk: 'oei
die combi had ik toch niet gemaakt.' Korte nekkies, vreemde ruggetjes, totaal verschillende rassen met elkaar kruizen vanwege het kleurtje en dan geen rekening ermee houden dat die verschillende eigenschappen totaal niet bij elkaar passen.. Ben ik de enige die dit opvalt?
. De hoeveelheden shetlanders/minipaarden die hier in de omgeving geboren zijn/nog geboren moeten worden rijst echt de pan uit.
). Hengst is echt té lelijk... Het enige mooie is de kleur, bouw klopt van geen kant, heel groot en lomp hoofd en bewegen kan hij ook niet
.