Ik zelf heb een aantal keer op Punktur wat weken mogen rijden toen ik jong was, dus ik ben absoluut geen gangenwonder, wel laat hij direct tolt zien als ik op mijn huis tuin en keuken manier wat vraag. Ik heb mijn filmpje gestuurd aan iemand bij mij in de buurt die wedstrijden rijd met haar ijslanders, die zegt dat hij aanleg heeft maar dat dit nog wel getraind moet worden en meer kracht moet krijgen in zijn tolt. Zij zou hem kunnen doorrijden.
Nu mijn dillema, zet ik hem te koop als een paard met 3 nette gangen, of laat ik hem doorrijden en verkoop hem dan als toltende draver?
Vandaar mijn vraag: wat is een toltende draver waard? Ik heb nergens iets van vergelijkingsmateriaal behalve http://www.gangpferde-vierhaus.de/ , waar voor toltende dravers 4000 euro gevraagd word.
U begrijpt dat daar mijn zakelijke mondje van open valt
en ik vraag mij dan ook af of dit hele leuke mensen zijn die nooit een paard verkopen of dat een gangenpaard van 1.60 dit ook ongeveer waard is?
. Vandaar mijn vraag, nu snap ik dat een vraagprijs altijd moeilijk te bepalen is, maar gezien er in Nederland amper toltende dravers verkocht worden heb ik ook helemaal geen vergelijkingsmateriaal 
ik denk dat de gangen goed door laten trainen alleen maar voordelen heeft, en dan kijken wat de gek ervoor geeft
) Je markt is dus voor allebei vrij klein. Maar dat wil niet zeggen dat die markt niet bestaat of dat 'die gekken' 'het er niet voor geven'. Integendeel, voor die liefhebbers is de prijs echt niet gek. Maar je zult er misschien langer mee moeten leuren.