Onze shetlander alfie was op 14 april uitgeteld. Maar tot nu toe nog geen veulen. Ook niet echt tekens van ja nu gaat het beginnen. Heeft nog geen mooi vol uier, kegelt ook niet. Ze is wel veel rustiger nu en heeft niet veel zin meer om echt wat te doen. En zoekt ook vaak de rust op (lekker alleen staan dutten). De kleine beweegt goed in de buik, zijn wel flinke schoppen bij. Ze staat aan huis, en hou haar wel extra veel in de gaten. Hoop dat het niet al te lang gaat duren.
uier hoeft niet vol te zijn als ze veulent kan tijdens of na de bevalling nog vol schieten. Ik weet niet of haar banden al losser worden naast haar staart?
LukieBradley
Geplaatst: 19-04-14 21:22
Wat een grappige papa! Heel veel merries bij ons dragen momenteel ook over dus maak je daar maar niet druk om
Het zou een fewspot zijn, heb haar vorig jaar dragend gekocht.
De banden zijn al wat losser, en de staart houd ze ook iets hoger. Dat is al een paar daagjes zo. Ja het zal er ooit uitkomen. Maar als je zolang wacht en ziet hoe zwaar ze het heeft, mag het wel opschieten.
De papa is inderdaad een few spot. Dus kan een leuk kleurtje uit komen. Wel vind ik dat hij vrij korte benen heeft voor zijn lijf.
laraxXxemma
Geplaatst: 19-04-14 23:02
Heb net even kleurencalculator gedaan (zeg et maar als ik iets verkeerd heb gedaan) Mama: Black Tobiano Papa: Black fewspot Uitkomst: 23.44% - Black Tovero 23.44% - Black Tobiano 23.44% - Black Splash 23.44% - Black 1.56% - Red (Chestnut/Sorrel) Tovero 1.56% - Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano 1.56% - Red (Chestnut/Sorrel) Splash 1.56% - Red (Chestnut/Sorrel)
Zijn idd allemaal leuke kleurtjess (vraag me alleen af waar dat Red weg komt ? )
manuela_j
Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-14 21:20
helaas nog niet veel veranderd. het uier is niet echt meer gegroeid, de banden zijn wel slapper. het veulen was net wel iets rustiger. normaal trapt ze altijd flink als alfie is aan het eten, of net klaar is. tja ze laat ons lekker wachten haha
manuela_j
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-14 10:45
En daar is ze dan eindelijk. Gisteren tussen 17 en 17:30 uur geboren Een gezond stevig merrie veulen. Nu nog een leuke naam verzinnen.
In de stal al wat opgedroogd. Moesten ze binnen halen omdat de mama met het hengstje van de buren was aan het ruziën.