Stamboekopname KWPN register A merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Stamboekopname KWPN register A merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 16:56

Heeft er iemand ervaring met stamboekopname bij het KWPN van register A-merries?

Ik wil graag weten of mijn merrie van Abke (http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/695479) wel of geen sportprestatie/IBOP moet behalen voor stamboekopname.

Zoals ik de resultaten van vader bij de FEI zie (https://data.fei.org/Horse/Performance. ... DD0B9D4ED3) hoeft het niet, maar wil het graag zeker weten voordat ik lid word van KWPN en naar de dierenarts rij met de merrie. Ben dan zo 600 euro verder en als ze dan toch sportprestatie moet hebben kan ik beter een jaar wachten met al die poespas.

Ik wacht helaas al twee weken op reactie op mijn mail en het kantoor is na half vijf niet telefonisch bereikbaar.

Mensen met ervaring met het registreren van merries in Duitsland mogen ook reageren. Dat is misschien ook wel een optie in dit geval. Hengst is volgens mij goedgekeurd voor Hannover, Rheinland, Old(-int) en Bayern.

Ashley5760

Re: Stamboekopname KWPN register A merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:26

Volgens mij moet je merrie cornage onderzoek en prok gedaan hebben.
Voor predicaten moet ze een ibop hebben gehaald.

(Als ik het zo goed heb...)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 17:30

Misschien moet je even mijn openingspost goed lezen, want zo ver ben ik zelf allang en bovendien klopt het niet helemaal wat je zegt.

Ik bespaar me die ongeveer 600 euro die PROK-onderzoek en cornage-onderzoek incl beoordeling door KWPN + lidmaatschap KWPN me gaat kosten liever als ze dan alsnog niet opgenomen kan worden door ontbreken van sportverrichting. M+5 (springpaard) ga ik voor het keuringsseizoen niet redden en IBOP is het geen paard voor.

Voor de duidelijkheid: mijn vraag is dus of de merrie bij deze afstamming (vader Abke) een sportprestatie/IBOP moet doen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:47

Wat ik zie in fei resultaten heeft hij gp gelopen.
Maar waarom bel je het kwpn niet gewoon even dat gaat allicht een stuk sneller en ze weten het daar zeker.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 17:52

gomir schreef:
Ik wacht helaas al twee weken op reactie op mijn mail en het kantoor is na half vijf niet telefonisch bereikbaar.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:18

Je gaat ook geen antwoord krijgen ;) kwpn is heeeeeel laks met mails beantwoorden. Dus even onder werktijd bellen als het kan :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 15:39

Heb eindelijk iemand aan de telefoon gehad die me kon helpen. Merrie hoeft idd niet aan de verrichtingseis te voldoen, ze hoeft dus 'alleen maar' geprokt te worden en cornage-onderzoek te ondergaan.

Nu de dierenarts bellen voor een afspraak, toch wel weer spannend :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 14:33

Ik schrik me net rot. Was ik net lid geworden van KWPN en een afspraak bij de dierenarts gemaakt voor PROK/cornage-onderzoek, krijg ik ineens antwoord op mijn mail met de mededeling dat mijn paard geen vrijstelling krijgt voor de verrichtingseis.
Laat ik nou 1,5 week geleden gebeld hebben met het KWPN en toen het antwoord gekregen hebben dat ze wel vrijstelling kreeg (anders had ik me al dat gedoe en de kosten tenslotte wel bespaard). Net maar weer gebeld en ze hebben een foutje gemaakt en bij het beantwoorden van de mail niet naar de fokwaarde van de hengst gekeken. Wel vrijstelling dus, maar gelukkig had ik al gebeld. Anders ben je dus 'voor niets' een merrie in de sport aan het uitbrengen...Krijg het ook nog even gemaild, heb ik er direct bewijs van.