NRPS koopt maillinglijsten op? leden winnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

NRPS koopt maillinglijsten op? leden winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 14:49

Sinds enige maanden krijg ik in mijn mailbox spam van het NRPS. Nu kan ik mijn veulen goedkoop registreren. Heel leuk en aardig, MAAR: Ik ben NOOIT lidgeweest van het NRPS. Wel tot 10 jaar terug op keuringen rondgelopen om paarden voor te brengen, maar geen van deze dieren stond op mijn naam. Het enige waarvoor ik zelf ooit contact gehad heb met het NRPS is dat ik in 2004 mijn KPWN-merrie heb laten chippen door een NRPS-man (omdat dit goedkoper was).
Hoe komt het NRPS aan mijn mailadres? via fb? via de knhs?
En waarom doet een stamboek zulke dingen? Zijn nieuwe zieltjes nodig?
Meer mensen die last hebben van ongewenste mail van dit stamboek?
Het komt op mij zeer onprofessioneel over. Gaat het niet goed met het NRPS?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: NRPS koopt maillinglijsten op? leden winnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:22

Het is juist wel professioneel. Dat heet acquisitie. Dat je het als niet prettig ervaart is weer een ander verhaal.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:28

Doet het kwpn ook bij duitse fokkers :'). Die hadden (vorig jaar iig) een brief gekregen met aanbieding voor veulen registratie...

Naar mijn idee doen ze dat ook om het in de boeken mooi te houden om te kunnen zeggen "kijk eens hoeveel veulens we nog registreren ondanks crisis enz"

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:09

Ik kreeg hem gisteren ook en ik denk dat het ook te maken heeft met de fokkers die met een niet NRPS gekeurde hengst dekken om het veulen in het stamboek van de merrie in te schrijven ipv in het stamboek van de vader van het veulen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 08:17

Mijn enige veulen was ooit van een niet goedgoedgekeurde NRPS-hengst die bij het kwpn geregistreerd is in het B register. Maar dan nog, het nrps heeft mijn gegevens dus gekocht ergens.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:13

ooit eens informatie gevraagd via de mail aan het NRPS?

NRPS_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:24

germie schreef:
Sinds enige maanden krijg ik in mijn mailbox spam van het NRPS. Nu kan ik mijn veulen goedkoop registreren. Heel leuk en aardig, MAAR: Ik ben NOOIT lidgeweest van het NRPS. Wel tot 10 jaar terug op keuringen rondgelopen om paarden voor te brengen, maar geen van deze dieren stond op mijn naam. Het enige waarvoor ik zelf ooit contact gehad heb met het NRPS is dat ik in 2004 mijn KPWN-merrie heb laten chippen door een NRPS-man (omdat dit goedkoper was).

De e-mailadressen welke NRPS gebruikt zijn door mensen zelf aangeboden tijdens lidmaatschap, deelname aan NRPS acties op evenementen etc etc.

Als u het deze e-mails niet meer wilt ontvangen dan kunt u dat aangeven in een antwoord op de betreffende mail. Wij zullen u dan asap afmelden en wordt het emailadres uit ons systeem verwijderd

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:31

Als mensen geen goedkeuring hebben gegeven voor het versturen van mails, mag de NRPS geen nieuwsbrieven sturen. Ze dienen een bestand bij te houden met de goedkeuringen. Als je lid bent, ben je klant, dan mogen ze je wel een nieuwsbrief sturen. Maar e-mailadressen van deelname aan acties/evenementen mogen ze alleen gebruiken als jij daar expliciet hebt aangegeven dat jij de nieuwsbrief wil ontvangen.

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:34

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:20

Germie, wat een drukte. Krijg je van andere organisaties dan geen wervende mails?
Je hebt het ontvangen, nou, soit, wat let je om het gewoon naar de virtuele prullenbak te slepen?

Ik vind het juist goed van NRPS dat ze probeert de interesse onder (potentiele) leden te houden en acties kunnen ook heel leuk zijn als je wel interesse had.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 21:18

NRPS_NH schreef:
germie schreef:

De e-mailadressen welke NRPS gebruikt zijn door mensen zelf aangeboden tijdens lidmaatschap, deelname aan NRPS acties op evenementen etc etc.

Als u het deze e-mails niet meer wilt ontvangen dan kunt u dat aangeven in een antwoord op de betreffende mail. Wij zullen u dan asap afmelden en wordt het emailadres uit ons systeem verwijderd

Bijzonder! Want ik heb nooit meegedaan met acties bij mijn weten en ben ik niet lid geweest. Men heeft wel mijn nieuwe mailadres. De laatste keer weer gemaild dat ik geen belang heb bij mail vh nrps. Hopelijk snappen zij het nu wel..

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:51

petraaken schreef:
Ik kreeg hem gisteren ook en ik denk dat het ook te maken heeft met de fokkers die met een niet NRPS gekeurde hengst dekken om het veulen in het stamboek van de merrie in te schrijven ipv in het stamboek van de vader van het veulen.

Dat zal toch niet?
Toen ik vorige maand belde om te melden dat ik ons veulen (uit een KWPN merrie en Forty; een KWPN gefokte maar NRPS gekeurde hengst) bij het KWPN wilde registeren kreeg ik een reactie waar de honden geen brood van lusten, dat ging als volgt: "En lekker is dat, wij die hengsten goedkeuren en dan registreren jullie ze bij andere stamboeken, waarom keuren we ze eigenlijk nog, maar ik hoor het al weer, het kleine NRPS legt het weer af tegen de grote jongens van het KWPN" etc.

Als die mail met die intentie gestuurd is, dan verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 07:57

caro29 schreef:
NRPS_NH schreef:

Bijzonder! Want ik heb nooit meegedaan met acties bij mijn weten en ben ik niet lid geweest. Men heeft wel mijn nieuwe mailadres. De laatste keer weer gemaild dat ik geen belang heb bij mail vh nrps. Hopelijk snappen zij het nu wel..

Precies, ik ook niet.

En tuurlijk krijg je ook oliebol van anderen, maar het gaat om het idee. Ook daar erger ik me aan.
Maar je zou verwachten dat een stamboek redelijk netjes is. Ook niet dus, helaas.

Overigens heb ik in 2008 een veulen gehad van een niet goedgekeurde nrps-hengst die ik bij het kwpn geregistreerd heb. Tja, als ik moet kiezen tussen stamboeken met gelijke voorwaarden en kosten, dan kies ik toch voor de grootste.