nakomelingen van EL BEAUTY

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xclairtje

nakomelingen van EL BEAUTY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 07:34

ik had even via de zoekfunctie op el beauty gezocht maar vond alleen maar dingen uit 2007 dus opnieuw vraag ik me af wie er ook een nakomeling heeft van el beauty en wat het krakter is van jullie paardje en ook een foto als het kan!! *\o/* *\o/* *\o/*

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:18

Hoi,

Ik heb, per toeval, twee keer directe dochters van El Beauty gereden. De eerste was manegepony Twister, stamboeknaam Ermanda (M. Armanda, V. El Beauty). Zij was mijn vaste pony, echt een geweldig beestje. Heel vlak qua lopen, snelle, korte pasjes. Een hekel aan springen. Zeer prettig in de omgang, maar geen echte knuffel. Soms wat pittig, ze kwam rustig van voren of achteren omhoog, maar zo beheerst dat je dat makkelijk uit kon zitten. Ze was bruin, met wat witte tekeningen en een dubbele manenkam. Een foto zal ik moeten zoeken..

Hoe dan ook: Twister ging weg en ik stopte (paar lessen gehad nog, maar zonder haar was het toch niet hetzelfde). Uiteindelijk door naar een andere manege (paardenvirus blijft toch kriebelen!). Daar verschillende pony's gereden, en paarden, tot Linka kwam. Ze stond er nog geen week en ik was na de eerste les verkocht. Per toeval (omdat ik vond dat ze qua lopen en karakter zo op Twister leek) ontdekte ik in de kantine dat Linka ook een directe dochter is van El Beauty! Twister is dus Linka's halfzus :) Dat verklaart de klik waarschijnlijk ;) Linka is net als Twister vlak qua lopen, snelle, korte pasjes, houdt niet van springen, etc. Linka lijkt niet te weten wat bokken of steigeren is, maar schrikt wel zeer snel waarna ze ervandoor vliegt. Toch weer, net als Twister, nooit onbeheerst of oncontroleerbaar. Linka is ook geen knuffel, tot ze jaloers wordt ;) Als je voor haar daar bent, moet je haar ook de aandacht geven die ze wil, anders wordt ze jaloers. En dan kan ze ineens wel aanhankelijk zijn. Het zijn allebei ook vrij luie pony's. Werk jij niet? Dan zij ook niet. Heb je ze goed los van voren en mooi voorwaarts neerwaarts, dan lopen ze fantastisch. Linka is overigens voskleurig. Ook van haar moet ik ff een foto zoeken.