met mijn haflinger overstappen naar nieuw voer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

justxanna

met mijn haflinger overstappen naar nieuw voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 19:06

Hallo,
Even voor de mensen die een haflinger hebben of een ander sober ras;
Mijn haflinger wordt 2 jaar, hij krijgt tot nu toe PAVO GROW maar hij is het al een beetje zat.
In de zomer staat hij 24/7 buiten met meer dan genoeg gras, ik wil hem natuurlijk wel bijvoeren.
vorig jaar was ik op horse event en ben toen ook langs pavo geweest;
zij adviseerde mij PAVO LIGA of SUMMER FIT koeken, over de koeken heb ik gelezen dat ze veel jeuk veroorzaken dus ik denk dat ik daar niet voor ga. verder heb ik echt geen idee, moet gaan rond kijken.
hij hoeft natuurlijk nog geen werk te verrichten, af en toe maken we een wandeling etc maar ''werk'' is n.v.t.

Wat voeren jullie in de zomer en hoeveel (zet ook de leeftijd erbij van je pony *D)

Graag jullie advies en ervaringen

wreckh

Re: met mijn haflinger overstappen naar nieuw voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:10

Mijn haf van nu 20 krijgt al haar leven lang zomers alleen gras en hooi. Soms na een flinke rit een handje muesli, maar verder niks. Alleen 's winters voer ik wat bij, maar ook dan maar weinig. Ze is eigenlijk haar hele leven al wat aan de zware kant.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:11

Mijn vriendje is al wel 9, maar kreeg inderdaad ook jeuk door de Summerfit koeken. Eerst dacht ik dat het door iets anders kwam (luizen etc.) maar het waren echt de koeken. Qua arbeid doet de mijne ook niet veel, daarom krijgt hij alleen hooi+gras. 2x per dag een handje Pavo Natural Muesli, meer ook niet. Hij doet het er gewoon goed op, maar de koeken krijgt hij niet meer :)

Edit; Heb 'm ook een tijdje een handje Pavo Biks gevoerd, maar hier werd hij echt druk van. Wil nu graag een beetje slobber bij gaan voeren, gewoon die aanmaak
.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:14

Mijn Haflinger van bijna 21, loopt van 's ochtends 8 uur tot 's avonds 8 uur in het gras (normaal gras, niet kort, niet lang). Ze krijgt altijd een kwart kruiwagen vol met hooi. Ze krijgt ook nog een paar snee brood en een paar stukken appel, of een paar wortels :)

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:16

wreckh schreef:
Mijn haf van nu 20 krijgt al haar leven lang zomers alleen gras en hooi. Soms na een flinke rit een handje muesli, maar verder niks. Alleen 's winters voer ik wat bij, maar ook dan maar weinig. Ze is eigenlijk haar hele leven al wat aan de zware kant.

Hoe komt je paard dan aan zijn vitaminen en mineralen??
Net zo als mensen moeten paarden ook elke dag een bepaalde hoeveelheid vitaminen en mineralen hebben.

Ik voer mijn Haflingers op dit moment marstall force, hier voer ik 50 gram per dag per paard van + nog en handje muesli zodat ze het wat makkelijker op eten.

Ik voer dit nu en half jaar, en ik merk echt het verschil ze glimmen als en spiegel, ze zijn nog nooit zo snel klaar geweest met de verharing, en nog een heel groot plus punt ze worden er niet dik van. Dat was bij mij ook altijd een heel groot probleem, je paard wel genoeg voeren zonder dat hij/zij te dik wordt.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:19

De haf van een vriendin van mij is nu 5 en krijgt naast weidegang en goed hooi subli ponybrok gecombineerd met subli zonder. Hier doet hij het goed op, ziet er goed uit en heeft genoeg energie zonder heet te worden. Het is nogal een druktemakertje, maar met dit voer gaat het goed.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:22

Liksteen en af en toe een vitamine spuit. In haar hele 20 jaar bij ons nog nooit echt iets gehad.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:31

Mijn haflinger krijgt ook alleen maar een vitaminebrok (pavo vital compleet, marstall blieft meneer niet :roll: ) en soms een handje muesli (Hippostar kruidenmuesli zonder haver). En dan onbeperkt ruwvoer. Meer hebben de meesten ook niet nodig.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 21:25

Mijn Haflinger van 7 jaar die bijna dagelijks wordt bereden, krijgt geen brok, maar onbeperkt hooi/kuilgras, beperkt weidegang en 's avonds 50 gr. vitaminekorrel van Reformin +.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 22:11

Mijn haf van 11 krijgt onbeperkt kuil en nu het zomer seizoen is begonnen heel veel gras. Als ze gewerkt heeft, krijgt ze Havens voer. Muesli zonder haver. Daar doet ze het goed op.