[TI] Hegros's horses & supplies

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blackstar

Hegros's horses & supplies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 08:44

Heeft er iemand ervaring met deze tinkerstal??

Adverteert vooral op marktplaats en heeft jonge tinkers staan. Ik vermoed dat deze geïmporteerd worden, zadelmak gemaakt en dan verkopen.
Prijzen zijn aan de pittige kant.

Groetjes

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:06

Ik ken ze niet persoonlijk maar via vrienden. Ze verhandelen ook veel paardjes gewoon uit Nederland, of ze ook importeren weet ik niet. Ik vind de prijzen overigens netjes. ;)

tinker_sally

Re: Hegros's horses & supplies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:08

Paar weken geleden hebben 2 stalgenootjes er allebei hun tinker vandaan.
Prijzen vind ik echt niet duur, de mijne was vorig jaar stukken duurder dan waar zij mee adverteert.
Tis een aardig vrouwtje, maar net als met alle handelaren. Heeft ze de paarden even op stal staan als je komt kijken en maakt daar een verhaal naar. Gezond verstand en verstand van paarden moet je blijven houden. Maar dat is overal.
Paarden komen inderdaad uit engeland/ierland. Daar heeft ze een bevriende fokker/importeur die de brave paarden naar haar doorstuurt.
Ze heeft vind ik. Leuke paarden staan voor hele leuke prijzen.

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:50

die hebben geen dure paarden hoor ,zien er goed uit en wat is er mis mee met Import uit ierland engeland

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 21:14

Dank voor jullie antwoorden.
Qua prijzen voor alleen zadelmak en ruin (geen fokwaarde) en dan bijna 3000 Euro vragen vind ik behoorlijk. Voor een doorgereden stermerrie vind ik 3200 / 3500 een normale prijs, maar goed dat is mijn mening.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 22:22

Er is niks mis met import. Mijn merrie is ook import. Alleen ze heeft een geschatte leeftijd in haar paspoort staan en ik weet zeker dat ik daar een jaartje of 5 a 10 bij op kan tellen, en dat wil ik niet meer.

Ik ben niet dringend op zoek, weet ook nog niet wat ik precies wil. Ben gewoon aan het rondkijken wat er te koop is en welke handelaren mij aanspreken. En ik kwam deze tegen op marktplaats en had nog nooit van ze gehoord vandaar de vraag.

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:33

waar kwam je merrie vadaan uit ierland of engeland Staat er een naam bij

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 01:56

Het is maar net hoe oud of dat ze zijn op moment van importeren, hoe nauwkeurig jij leeftijd kan schatten he. Mijne was 2 met import en op die leeftijd is nog tot op het jaar nauwkeurig te bepalen hoe oud of dat ze is. Ook met 3, 4, 5 is dat nog prima te zeggen. Pas de wat "oudere" dieren kan makkelijk een vergissing mee gemaakt worden.

Daarbij, wat is leeftijd? De ene wordt 30 en is met 25 nog topfit en kerngezond, de andere is met 15 al echt wel oud aan het worden en twee jaar later hartstikke dood. Mijn vorige merrie was 14 toen ze stierf, twee jaar geleden kocht ik een 12-jarige met toch wel in mn achterhoofd dat ze al wat "oud" was, en mijn geluk met haar wel eens binnen een paar jaar over zou kunnen zijn. Inmiddels is ze dus 14, en nog topfit!! Die is echt nog niet oud, wordt qua aanzien ook wel vaak een paar jaar jonger geschat :)

Maar, om te zeggen, die gaat nog lang niet dood, daar waag ik me niet aan, ieder paard, jong of oud, kan ineens wat gebeuren... Een oud paard is mooi, maar heel banketstaaf gezegd, de paarden die echt aan ouderdom dood gaan zijn ze helaas lang niet allemaal...

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:17

Wat zoek je precies en waarom bij handelaren ?
Er zijn genoeg fokkers die ook prachtige Tinkers verkopen ( met juiste leeftijden )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:34

Volgens mij adverteert zij soms ook af en toe op bokt? Ik vind de tinkers aan de dure kant voor wat het maar is...

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:40

Bij ons op stal kwam er laatst een bij hun vandaan.... Paard is volgens mij alleen zadelmak terwijl hij verkocht is als goed doorgereden. Daarnaast zat ze helemaal onder de mijten en vol met luis! Ze werd verkocht als 6jarige terwijl er in haar paspoort 4 staat. Allemaal n beetje jammer dus.....

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:37

_merel_ schreef:
Bij ons op stal kwam er laatst een bij hun vandaan.... Paard is volgens mij alleen zadelmak terwijl hij verkocht is als goed doorgereden. Daarnaast zat ze helemaal onder de mijten en vol met luis! Ze werd verkocht als 6jarige terwijl er in haar paspoort 4 staat. Allemaal n beetje jammer dus.....

maar je kijkt toch in het paspoort bij kopen en laat ze keuren? dan komen al deze dingen eruit?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 12:09

@ Lepel, ik ben niet op zoek, ben aan het rondkijken voor in de toekomst. Als er een tinker voordoet die mijn ideaalbeeld is zou ik die willen kopen. Ik heb geen haast, kan gerust maanden of een jaar duren.
Handelaren hoeft niet perse, particulier mag ook of fokkers. Maar ik wil wel weten wat ervaringen zijn met handelaren/fokkers zodat ik me daar op kan voorbereiden of in het ergste geval zelfs kan vermijden.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:45

butengeweun schreef:
_merel_ schreef:

maar je kijkt toch in het paspoort bij kopen en laat ze keuren? dan komen al deze dingen eruit?

Het paard is gekeurd en helaas is er over de luis heen gekeken. De mensen die haar hebben gekocht zijn onervaren en dacht, wat maakt t uit, 4 of 6....

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:10

Ik ben in januari bij Marina geweest en ik ben zeer enthousiast over haar.
Vond haar heel eerlijk en oprecht. Ze had 2 tinkers staan die aan mijn zoek wensen voldeden. Ook werd ik keurig ingelicht dat er 1 van de 2 mijt had.
Echter was ik zelf op dat moment te onzeker, dus dat lag absoluut niet aan haar of haar pony's.
Ondertussen ben ik voor een geweldige tinker geslaagd, maar had er graag één bij haar gekocht.
Voor de zoekende onder ons is zij echt een aanrader.
Over de prijzen gesproken; laat ik zo zeggen dat mijn tinker even veel kostte als die 2 leuke tinkers bij elkaar die ze destijds had :o

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:29

Nou ik vind de prijzen heel netjes hoor, onder de 3000 kan je daar echt wel een leuk dier weg halen.

Maar jou paard scheelt 5a10jr met wat er in paspoort staat? ?
Men dat is een hoop, dat je dat bij koop niet gezien hebt! !

Als t nu binnen de 3jr verschilt, ala

Mijt lies enz kom je ook bij paarden die te koop staan via particulier tegen, dat is niet handelaar gebonden ofzo.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:17

Stalnijmegen. Ik heb mijn merrie overgenomen nadat ik haar heb verzorgd, dus kon mij niet schelen of ze nu 3, 13 of 30 jaar oud was als ik haar maar kon redden uit zijn klauwen. Maar het gaat hier niet over mijn merrie maar over deze stal.

Prijzen mogen jullie normaal vinden, ik heb daarin een andere mening.
Ik heb best 3000 of meer over voor een tinker, maar dan moet dat wel naar waarde zijn voor mij.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:27

Prijs is een vraagprijs, dus daar kan je over onderhandelen. Een onbeleerde (spreek dan van een paard dat klaar is om aan het werk te gaan, geen 1 en 2 jarige) kost vaak rond de 2000 / 2500 dan is voor een gezonde bereden wat meer toch netjes?

Leeftijd, dat is nadeel van de import dames, mijn dame sloeg ook de DA toen die wilde checken even door en stond op de achterbenen. Nu bij mij thuis nog een keer gecheckt en het klopt redelijk. Ik hou inderdaad ook altijd aan kan wat jonger of ouder zijn.

Mijt is denk ik bijna bij elke tinker standaart daar schrik ik niet van, goed behandelplan even opstellen en je hebt het snel onder controle. Let er wel op of ze niet al richting CPL gaan. Luizen idem.

Maar ga anders een keer langs, vriendelijke mensen en ze geeft je alle tijd.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 02:19

Ik ben het met Butengeweun eens.

Ik denk ook dat ts het beste zelf eens langs kan gaan. Langsgaan betekent overigens niet meteen paarden kopen. Dat doe je als het goed is nooit meteen bij eerste bezoek.
Bepaal je eigen sfeer omtrent hun paarden. Dat kan een ander niet voor je doen. Trek hieruit je eigen conclusies of indien onervaren, neem een ervaren iemand mee.

Denk dat ook ongelukkige verkopen overal kunnen voorkomen.

wisky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:49

Eldjin,voorheen Cisco,is ook via hen verkocht.
Dat is een geweldig paardje geworden.
Ik ken ze verder niet persoonlijk maar paardje is prima en voor een nette prijs.

Fata86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:52

Ik heb hier ook pas een tinker gekocht en ben er super tevreden over. Mijne is ook Import maar daar is toch niets mis mee. Was wel wat aan de magere kant maar dat wist ik voor ik ging kijken al. Ze is van de eerste moment altijd eerlijk geweest tegen ons :)

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:10

Ik heb daar 3 maanden gelegen ook eentje gaan halen, stond niet te koop op internet omdat ze nog niet klaar was om al te verkopen. Ze had het paardje zelf uit medelijden mee genomen, ontwormt, behandeld met luizenproduct, laten inenten en al goed te eten gegeven.
Ik wist dat het een mager paardje was die last had van jeuk dus wrs nog niet volledig van de luizen vanaf was.
Ondertussen staat de merrie hier 3 maanden, ze moet weldra bevallen (maar dat was voorheen niet geweten, ze was zo mager dat ze geen buikje had) en paardje stelt het echt prima.
Heb er zelf nog heel wat werk aan gehad, veel tijd en geld in gestoken maar is echt een mooi en lief merrietje :)

Nee hoor, ik vind het een heel toffe dame die zegt waarop het staat, prijzen vind ik er ook zeker niet overdreven. Heb al van genoeg andere mensen gehoord die ergens gingen kijken achter paarden, waar er verschillende stonden, allemaal net onder het zadel en gigantische prijzen...