Ik wil graag een forum starte met de naam: mijn dagboek over Lobke .
(Het forum alles in werking , moeder en kind . Kijken jullie mee? Gaf mij aanleiding tot dit idee)
Het is de bedoeling dat ik een soort dagboek start waar ik ( bijna ) elke dag in schrijf oftewel dit topic
( samenvatting )
Lobke is een mooie 8 jarige Friese merrie die ik sindskort heel leas op een pensioenstal in Egmond .
Eigenlijk heeft de eigenares Lobke gekocht voor de wagen maar dat was uiteindelijk een grote flop geweest.. Ze schrok op een gegeven moment vreselijk van haar baasje die een steentje onder het wiel liet verdwijnen en ze gaan er met een noodgang vandaan met een kindje van 7/8 jaar oud alleen in de wagen! Sindsdien stond ze ruim anderhalf jaar op de dijk lekker te grazen met andere pony's .
Toen ontdekte wij Lobke via een kennis want we zochten een leas paard !
Toen mijn moeder en ik haar zagen waren we meteen verliefd op kleine Lobke ( die inmiddels een flinke buik heeft gekregen! ) dus we gingen hem lekker bij een andere fries voor op het land neerzetten met ander gezelschap rondom haar . Sindsdien gaan we elke dag naar haar toe en poetsen haar lekker en lopen een stukje met haar . We krijgen een maand de tijd om te beslissen wel of niet lease . Ze moet wel eerst de komende dagen aan de long zodat ze weer fit een sterk wordt om maximaal 2 uur per dag te rijden ( tenzij er ritten worden gemaakt op duin of het strand ) volgende week gaat ze onder het zadel aan de long met mij op haar rug en daarna is het rustig aan begingen met gwn rijden en niet meteen uren crossen
Daarna kunnen we gwn lekker ritjes makken op haar buiten en binnen
en af en toe gwn lokker hobbelen xdDagboek : Lobke
Woensdag 9 mrt
We hebben haar vandaag uitgebreid gepoetst en lekker geknuffeld
Daarna 10 min. Voor de eerste keer weer aan de long gelopen .
Ze liep mooi en sierlijk en had een mooie galop en stapte lekker door
We hebben vandaag wel een plekje ontdekt ( soort van bloed puist die ontstoken is ) die precies op de plek van de singel zit.
Daarnaast is ze wel weer lekker glanzend
Veel liefs Es en lob