Voor de eigenaar van mijn verzorgpaard (hij is niet zo handig met internet) ben ik wat aan het uitzoeken m.b.t. registratie van een veulen. Ik zie door de bomen het bos niet meer en hoop dat hier mensen zijn met ervaring op dit gebied of die mij gewoon iets meer kunnen vertellen!
De merrie is stamboekmerrie bij het KFPS. Ze is eind deze maand uitgerekend van Bontfire, deze is goedgekeurd bij het Barock Pinto stamboek en bij het KWPN. Eigenaar is al sinds eeuwig lid bij het KFPS.
Nu ben ik er via een vriendin achter gekomen dat het Barock Pinto stamboek niet Europees erkend is en dus geen paspoorten kan/mag verstrekken. Het paspoort dat je dan krijgt staat bij zowel vader als moeder 'onbekend' en je krijgt een los papier van het BP stamboek met de afstamming en dat het paard BP geregistreerd is. Ik heb contact opgenomen met het stamboek en zij konden dit beamen.
Nu vind ik het een beetje zonde als er in het paspoort niets vermeld staat. Het veulen is waarschijnlijk voor de verkoop, en dan is een 'leeg' paspoort onaantrekkelijk. Wanneer het BP stamboek ineens niet meer zou bestaan (je weet maar nooit) is het papiertje wat je er bij krijgt ook niets meer waard en heb je gewoon een gevlekt paard met onbekende afstamming (volgens paspoort)
Terwijl het uiteraard de bedoeling is een Barock Pinto te fokken met bijbehorend (goed) papier
Het veulen wordt sowieso aangemeld bij het BP stamboek. Ik hoop dat jullie het nog snappen, of misschien snap ik er zelf gewoon niets van
Dus de hamvraag:
Waar hebben jullie je Barock Pinto veulen (of andere kruising) laten registreren? Wat zijn de stappen die je moet nemen?
Is het uberhaupt wel mogelijk om de afstamming op het paspoort te krijgen?