Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
).

Libera schreef:Stap-galop overgangen rijden en veel korte stukjes galoperen...
ik longeer nu veel op een stuk weiland wat omhoog en weer omlaag gaat zodat ze een sterke achterhand krijgt. Ook spring ik 1 keer in de week om haar achterhand nog sterker te maken. Linksom aanspringen vindt ze niet meer super moeilijk, rechts om gaat ze eerst heel snel draven en springt dan vervolgens ook nog eens aan in de verkeerde galop. Allebeide kanten wil ze niet goed door hoeken. Ik hang dan een longeerlijn zo op dat ze er wel achterlangs moet galopperen. 
Corinax schreef:Grappig om te lezen dat wij er allemaal last van hebben met onze Friezen.
Soms twijfel ik en dan denk ik zal ik er toch maar eens een osteopaat bij halen, maar dan kom ik weer met beide benen op de grond en weet ik dat ik gewoon geduld moet hebben.
We zijn op de goede weg en het komt vanzelf wel.
Wel heb ik pas muscle impulse gekocht, dit zou ervoor zorgen dat ze wat makkelijker spieren opbouwen en alles dus wat makkelijker word en hierdoor het paard ook meer ontspannen. Gewoon omdat het paard het beter aankan.
Ben er vorige week mee begonnen en we gaan zien of het ook werkt zoals beschreven.