Appaloosa Fokkerij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl_K

Appaloosa Fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 12:32

Hoi iedereen!

Ik ben op zoek naar een Appaloosa fokkerij, mag in Nederland, Duitsland of Belgie zijn..
Liefst een fokkerij die niet alleen veulens verkoopt, maar ook ingereden paarden. Mag western of een andere tak.

Ik heb er wel een paar gevonden, maar daar verkopen ze alleen veulens. Was benieuwd of jullie er nog meer weten/kennen?

Mioux

Re: Appaloosa Fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 12:43

http://www.stalpalousa.nl/welkom.htm heb je deze al gevonden? je kan even spieken,er staan niet alleen veulens te koop maar ook gewoon volwassen dieren? Misschien kan je daar informeren ?

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 13:04

Ja die had ik al gevonden, thanks.. Ik zag alleen geen volwassen paarden te koop staan, waar heb jij die gevonden? :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:28

zag ik ergens geloof ik.. Maar als je geen veulen wilt,waarom kijk je dan niet naar een gewoon volwassen eventueel jong paard die al beleerd is? Waarom specifiek bij een fokkerij ?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:30

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 13:38

Donja schreef:
http://www.appaloosahengsten.com hebben meerdere dieren, ook ouder. Staan niet altijd op de site, maar gewoon even bellen ;)

Die kende ik nog niet, dank je wel!

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 13:39

Mioux schreef:
zag ik ergens geloof ik.. Maar als je geen veulen wilt,waarom kijk je dan niet naar een gewoon volwassen eventueel jong paard die al beleerd is? Waarom specifiek bij een fokkerij ?

Ik kijk eigenlijk naar alles, maar op marktplaats, bokt etc. staan een beperkt aantal appaloosa's.
Maar ook die hou ik regelmatig in de gaten..

Zo heb ik meerdere opties!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:41

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 13:55

Thanks!

Heb zelf ook nog een ranch gevonden die verschillende paarden te koop heeft, toen ik op appaloosa ging zoeken: (voor de liefhebbers)
http://www.raatsfamilyranch.com/

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:17

Welke richting sport wil je uit gaan?

Anders zoiets?
Afbeelding
Merrie, 165 cm, 2009, WB.

of

Afbeelding
Merrie, 158 cm, 2005, PBA (50%)

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:33

Peterina schreef:
Welke richting sport wil je uit gaan?

Maakt voor mij niet heel veel uit. Ik wil niet op een heel hoog niveau wedstrijd rijden, maar vind het wel leuk om soms dressuur te rijden, een sprongetje te maken of western oefeningen te doen en als het kan daar een wedstrijd in de rijden.
Dus een veelzijdige appa

Mooie paarden, vooral de laatste! Ben alleen zelf wel echt een ruine fan..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:59

Wij hebben alleen nog een veulen te koop staan maar een kennis is wel bezig met een grote maat te beleren. Die komt dus over een aantal weken te koop.

Verder is me pas een marmerkleurige merrie aangeboden http://link.marktplaats.nl/m778322960

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 17:47

Leuk! Heb je wat fotos en info over het veulen?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:07

Heb hem toevallig net vandaag te koop gezet. Afgelopen week is zijn maatje verkocht.

Te Koop:
Kaleido's Ramon
Kaleido's Don Pedro (Isala's Orient v Krimh) x Ramony (Kennedy v Ferro x Vanitas)
gebdd 09-06-2013
vosroan schabrak appaloosa
1e premie Nationale Keuring Nederlands Appaloosa Stamboek
zowel geregistreerd bij NRPS en NAS

Ramon is het eerste veulen van onze hengst Kaleido's Don Pedro (foto8)dat hier geboren is. Hij heeft een zeer lief en makkelijk karakter. Maar daarnaast ook ruime bewegingen waarbij hij goed zijn front erop zet.

Zowel Pedro als Ramony voeren meer dan 25% arabisch bloed waardoor Ramon een chique verschijning is. Zijn stokmaat zal rond de 1.60m uitkomen.
We verwachten dat hij een zeer fijn sportpaard kan worden, zowel geschikt voor dressuur als voor de springsport. Daarbij is hij zeerprettig in de omgang. Borstelen en knuffelen wordt erg gewaardeerd, hoefsmid is ook geen probleem

Je kan de volledige advertentie met foto's vinden op Marktplaats maar ook in de Boktmarkt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:19

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:36

Wij fokken en rijden ook concoursen met de appaloosa's grote maat.
Waar ik u wel op wil wijzen is let op dat nergens een schimmel factor inzit, dat probleem hebben wij namelijjk gehad.
Wij kochten een plaatje van een veulen met een top papier van het NAS stamboek.
Nergens was schimmel als kleur te zien wel zwart wat blijkt nu wij gingen naar de keuring met de onze en daar bleken dat de zwarte allemaal schimmel waren geworden. Weg keuring en een mooie appaloosa staan waar je op de keuringen niets mee kunt.
Nu rijdt onze dochter hem in de sport.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 09:23

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 09:28

pidoro schreef:
Waar ik u wel op wil wijzen is let op dat nergens een schimmel factor inzit, dat probleem hebben wij namelijjk gehad.
Nergens was schimmel als kleur te zien wel zwart wat blijkt nu wij gingen naar de keuring met de onze en daar bleken dat de zwarte allemaal schimmel waren geworden. Weg keuring en een mooie appaloosa staan waar je op de keuringen niets mee kunt.

Dat is vervelend inderdaad! Zelf wil ik er niet mee gaan keuren.. Het word echt een paard om leuke dingen mee te doen en soms een wedstrijdje mee te pikken.
Waar hadden jullie je appaloosa gekocht?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:39

pidoro schreef:

Tja, helaas.
Bij het NAS zaten idd een aantal hengsten met vergrijzingsfactor die dat ook vererfden.
Hertog Jan bijv. is daar nl op afgekeurd geweest...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:50

Alex van de Kamperweg had het ook. Tegenwoordig kan je een DNA-test laten doen. Dan weet je zeker of het wel of geen schimmel is. Maar om een schimmel te krijgen moet een van de ouders het zijn. Het toont zich namelijk altijd. Heb zelf een schimmelappaloosa merrie maar daar nu 4x op een rij een niet schimmel uit gefokt. Pedro hebben we wel laten testen omdat het bij een fewspot lastig te zien is. Hij heeft geen schimmelgenen mee gekregen. Bij de anderen wist ik zeker dat het geen schimmels waren. Je kan het namelijk bij veulens zien aan de witte ring rond de ogen. Dan zijn ze verdacht.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:37

Als een van de ouders schimmel is dan zijn veulens altijd verdacht, ongeacht of zij wel of niet een witte ring rond de ogen hebben. Veulens met witte ringen zijn meestal al aan het vergrijzen met hun jaarling vacht wissel, maar er zijn ook veulens/paarden die op later leefdtijden vergrijzen. Bij twijfel is testen de boodschap.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:51

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 17:15

paardjes123 schreef:
Er staan een aantal op sporthorses tekoop, ik vind deze echt super gaaf zal denk ik nog wel wat doorkleuren
http://www.sporthorses.nl/advertentie/8 ... 0K63mnCTMw

Jaa juist zo eentje vind ik super gaaf! Heb ook eentje gezien via totem appaloosa in belgie. Die is bereden en al ietsje ouder

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:27

Even hun site opgezocht die fokken toch echt wel een heel ander type, meer een Amerikaanse appaloosa. Wat vragen hun er een hoop geld voor :o .

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 20:24

Ja is zeker een hoop centjes. Het is wel precies het type wat ik mooi vind!
Heb wat meer info opgevraagd over gold mine heet die geloof ik