Ik heb vorig jaar geprobeerd om mijn merrie dragend te krijgen maar spijtig genoeg is dat niet gelukt. Dit jaar wil ik het nogmaals proberen maar nu is mijn vraag: wanneer zal ik beginnen? Ze is nu echt heel mooi hengstig, zo heb ik haar nog niet eerder hengstig gezien. Echt dekrijp zeg maar. Terwijl ze vorig jaar alles steeds afsloeg. Ik vraag mij nu af; moet ik haar nu laten dekken aangezien ze nu zo mooi hengstig is en een vroeg veulen riskeren, of toch wachten en hopen dat deze lijn zich doorzet in de volgende hengstigheden?
gewoon proberen. Een veulen in maart volgend jaar kan best. Het weer (temperatuur) is ook gunstig voor de opnamen...
LoveChamp
Geplaatst: 04-04-14 13:06
Ik zou het nu gewoon. Want als het lukt en het veule word bijvoorbeeld in de wintergeboren en het is echt te kou hebben ze ook mooie dekens voor veulens wat dan een oplossing kan zijn.
friesiszwart
ik zal gewoon proberen! misschien is dit dan wel de beste kans
Unicorn_xX
Geplaatst: 07-04-14 14:58
Ik zou het ook gewoon proberen..
Het mooiste is natuurlijk als het op een natuurlijke manier gebeurt, maar dit wil niet altijd. Dus als ze al afslaat, is het misschien een idee om KI (Kunstmatige inseminatie) te laten doen?