shetlander scheren? jullie mening?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveannax

shetlander scheren? jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:00

Hallo allemaal!

Ik heb geen idee of mijn topic hier goed staat maar ik wou jullie wat vragen.

Ik heb een shetlandertje hier staan. IZe is nu wel aan t verharen maar zit nog harstikke dik in dr wintervacht. Ik heb een paar redenen :

- met dit weer wordt ze half zweetend al uit de wei gehaald
-ze loopt nu voor de sulky
- we gaan optreden op equiday & dan staat dat toch wat netter enz.

Ik heb ook ergens gehoord dat het slecht is voor de zomervacht om nu nog te scheren?

Ik zou dus graag jullie mening & evaringen willen horen! :)

LukieBradley

Re: shetlander scheren? jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:04

Omdat de mijne niet verhaarde vorig jaar Had Ik de dikke vacht in mei pas afgeschoren en ze kreeg gewoon een nette vacht terug vrij snel

Damon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:29

Als je shetlander echt zweet en je wel veel met haar bezig bent, kun je haar in een patroon scheren? Bijvoorbeeld hals en buik. Zo kan ze de hitte wel kwijt maar beschadig je de vacht niet.
Natuurlijk kan je haar ook helemaal scheren, mijn ervaring is dat de vacht aardig mooi groeit ook al is de pony een keer wat later geschoren.

En als je gaat optreden, mijn mening is dan denk ik wel dat een geschoren shetlander mooier en sierlijker lijkt dan een teddybeertje.

loveannax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 10:31

Damon12 schreef:
Als je shetlander echt zweet en je wel veel met haar bezig bent, kun je haar in een patroon scheren? Bijvoorbeeld hals en buik. Zo kan ze de hitte wel kwijt maar beschadig je de vacht niet.
Natuurlijk kan je haar ook helemaal scheren, mijn ervaring is dat de vacht aardig mooi groeit ook al is de pony een keer wat later geschoren.

En als je gaat optreden, mijn mening is dan denk ik wel dat een geschoren shetlander mooier en sierlijker lijkt dan een teddybeertje.

Ja precies. Ze heeft gisteren een kwartiertje voor de sulky gelopen & dan zweet ze al best wel vooral met deze temperaturen.

Klopt & voor het optreden is het inderdaad een stuk mooier!

wendyjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:49

Ik zou patroon (hals mischien stukje buik) scheren dan kan ze toch haar warmte kwijt maar je hoeft haar geen deken op te doen. Dit doe ik elk jaar met mijn shet hij krijgt gewoon een normale vacht het ziet er iets minder mooi uit maar ja voor je shet is het heel fijn. Leuk dat je naar de equiday gaat ik ga ook met mijn shet we doen mee aan de nh-challange!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:33

Ik heb m'n kwpner van bijna 18 afgelopen zondag helemaal geschoren om precies dezelfde reden. Ze had het zo warm en begon pas net met verharen.

Het is een opluchting voor haar. Ze is weer actief en blij!

Alleen in de nacht en ochtend gezeur met dekens. Maar dat neem ik voor lief.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:25

ik heb mijn shet nog nooit geschoren in de ca 12 jaar dat wij hem hebben, tot gisteren. Hij stond zo te zweten dat hij inmiddels "kaal" is.

Darky92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:36

Ik zeg gewoon scheren wijbdoen het ook elk jaar en anders half scheren