tips voor een verzorgster van een shetlander van 15?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beaudirksen

tips voor een verzorgster van een shetlander van 15?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 13:55

Beste mede bokkers,
Ik heb sinds een paar maanden een shetlander om te verzorgen, ze is 15 jaar oud.
De eigenaresse heeft haar pas een jaar en eigenlijk doet ze er niks mee behalve het voeren, de rest doe ik. ze staat 24/7 buiten zonder stal of iets wat daarop lijkt. Ze heeft een groot bos voor zichzelf alleen en een groot weiland.
Ik vind zelf raar dat ze helemaal alleen staat, wat is daar over jullie mening??
Ik heb ook wat problemen met het poetsen, ze kan niet echt goed op 3 benen staan merkte ik al gelijk de eerste keer dat ik haar hoeven deed. Ze heeft me al vaak geprobeerd te bijten als ik haar hoeven doe. Ik vind zelf dat ze wel een bezoekje mag brengen aan de hoefsmid.... Misschien kunnen jullie dat zien aan de foto.....
http://www.mijnalbum.nl/Album=LE3CPNMP#4QMKUPD7

dus Heeft iemand wat tips om haar goed te poetsen?
Alvast bedankt!!
Groetjes Beau.

beaudirksen

Re: tips voor een verzorgster van een shetlander van 15?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 13:57

baron2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:10

misschien.....? :P ik zou idd naar de hoefsmid gaan ze staat ook raar op haar hoeven vooral rechts voor ...(wat ik kan zien) ze staan naar binnen gebogen mijn shet had dit ook toen we hem kregen en de hoefsmid heeft hem anders op de hoeven gezet en het is helemaal over ..

En ik ben het met je eens dat die alleen staat vind ik ook niet helemaal kunnen. ik wil niet zeggen dat allen paarde die alleen staan het slecht hebben of zo helemaal niet zelfs. maar het is en blijft een kudden dieren dus een vriendje er bij zou wel gezellig zijn. :j *\o/*

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:31

Ik heb geen verzorgster voor mijn pony's, maar stél ik zou dat wel hebben en ik zou zo'n bericht vinden op Bokt..ben ik niet happy.

Bespreek dit met de eigenaar van de pony, die gaat er tenslotte over. Wij kunnen hier van alles over en van vinden, maar de eigenaar is eindverantwoordelijk en maakt de keuzes.

beaudirksen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 14:32

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:26

chelle_dora geeft het al aan; je hebt hier al een topic over geopend. Daarom plaats ik hier een slotje ;).