Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LiannePuthzy schreef:idd, sommige shets zijn gratis en sommige zijn 1000 euro
maar even weer terug op de overige kosten
pension reken daar maar 200 euro voor ongeveer per maand
hoefsmid warneer de hoeven te lang worden 30 euro
inenten 1 keer per jaar 25 euro
ontwormen 2 a 3 keer per jaar 15 euro per keer
eventueel mueslie ofzo 25 euro per zak
borstels een malig 30 euro
halster 2x 15 euro per stuk
eventueel vliegendeken 30 euro
vliegennetje 5 euro
hooi ongeveer 5 euro per baal
stro denk ook 5 euro ofzo
zaagsel als je geen stro wil denk 5 euro per baal (geen idee)
kionasuppie schreef:hier kan je voor 25 p.m stalling krijgen.. veel ben je niet kwijt aan voer (vind ik) met een shet doe je per zak ongeveer 2 maanden (als ze op een voedzame weide staan)
dit is hoe ik het ervaar.
Maar met 30 euro ga je het niet redden. onverwachten DA kosten moet je een 'potje' voor hebben etc...
ik zou het je ouders even vragen en kijken wat jullie kunnen betalen.. stalling voor 30 p.m is niet onredelijk alleen moet je rekening houden met in welke regio je woont...
Maar pension voor 200 p.m voor een shet![]()

kleinvosje schreef:Los van hoe duur het is, je schrijft dat je ruimte om je huis hebt. Hoeveel ruimte, waar woon je (in een woonwijk, buitenaf)?
EskeGirl schreef:Ik ga je uit je droom helpen: stalling voor 30 euro gaat niet lukken. Reken maar op 80/90 euro aan voer per maand.
Waarom zoek je geen baantje? Flink sparen en dan over een tijdje een paard kopen.
Verder is een Shetlander qua kosten niet veel goedkoper dan een 'gewoon' paard. Denk aan da, hoefsmid, tandarts.
Succes ermee!
Edit: ik zie dat je 10 bent, dan gaat een baantje niet lukken... en een leuke verzorgpony zoeken?
Helmoni schreef:EskeGirl schreef:Ik ga je uit je droom helpen: stalling voor 30 euro gaat niet lukken. Reken maar op 80/90 euro aan voer per maand.
Waarom zoek je geen baantje? Flink sparen en dan over een tijdje een paard kopen.
Dan haal ik jou ui je droom dat dat niet lukt. Ik huur namelijk voor 30 euro per maand, incl hooi.
. Helaas komt er meer dan alleen stalgeld bij kijken...