Hoeveel kost een shetlander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaya2003

Hoeveel kost een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 22:11

Hoi Bokkers,

ik heb al gezocht naar de kosten van een shetlander en ook heb ik gekeken in de andere forums.
Dus alvast sorry als ergens het antwoord op mijn vraag al staat.

Maar goed, ik heb geen ruimte voor een shetlander rond mijn huis. Ik wil proberen of ik de stalling van mijn eigen geld (ongv. 30 euro per maand) kan betalen. Ik ken namelijk iemand, daar stond mijn oude verzorgpony en die mensen hebben een pension stalling. Maar nou wil ik graag weten hoeveel het voer kost en de DA + meest voorkomende ziektes.

En liever niet, ja iets van..... en een pony kost 2,500 euro want ik heb een pony op het oog van 1 jaar die 100 euro kost.

Alvast bedankt!

Kaya2003

pluisje88

Re: Hoeveel kost een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:12

Aankoop is niet het probleem. De rest kost heel veel geld. Een Shetlander onderhouden kost net zo veel als een groot paard. Ben bang dat je er met 30 euro niet gaat komen...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:13

Ik ga je uit je droom helpen: stalling voor 30 euro gaat niet lukken. Reken maar op 80/90 euro aan voer per maand.
Waarom zoek je geen baantje? Flink sparen en dan over een tijdje een paard kopen.
Verder is een Shetlander qua kosten niet veel goedkoper dan een 'gewoon' paard. Denk aan da, hoefsmid, tandarts.

Succes ermee!

Edit: ik zie dat je 10 bent, dan gaat een baantje niet lukken... en een leuke verzorgpony zoeken?
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 29-03-14 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Maestro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:14

Dit hangt allemaal af van shet tot shet :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:16

Los van hoe duur het is, je schrijft dat je ruimte om je huis hebt. Hoeveel ruimte, waar woon je (in een woonwijk, buitenaf)?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:17

idd, sommige shets zijn gratis en sommige zijn 1000 euro
maar even weer terug op de overige kosten
pension reken daar maar 200 euro voor ongeveer per maand
hoefsmid warneer de hoeven te lang worden 30 euro
inenten 1 keer per jaar 25 euro
ontwormen 2 a 3 keer per jaar 15 euro per keer
eventueel mueslie ofzo 25 euro per zak
borstels een malig 30 euro
halster 2x 15 euro per stuk
eventueel vliegendeken 30 euro
vliegennetje 5 euro
hooi ongeveer 5 euro per baal
stro denk ook 5 euro ofzo
zaagsel als je geen stro wil denk 5 euro per baal (geen idee)
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 29-03-14 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:18

Ze heeft geen ruimte ;)

Ragenbol

Als je maar 30 euro per maand te besteden hebt dan vrees ik dat je het uit je hoofd moet zetten.
Overigens moet een shet net als 'gewone' paarden geënt en ontwormt worden. De hoefsmid moet gewoon komen en ze moeten ook eten.

Hoe wil je het gaan betalen als hij ziek wordt of zich verstapt en kreupel wordt?
Dierenarts kosten zijn hoog. En een ongeluk zit in een klein hoekje.

En waarom een 1 jarige? Die op een stal zetten is heel sneu. Die hoort lekker in de opfok met leeftijdsgenoten.

Zoek lekker een verzorgpony! Lijkt mij een veel beter plan.
Als je werk hebt dan kun je misschien opzoek gaan naar een leuke pony voor jezelf.
Laatst bijgewerkt door Ragenbol op 29-03-14 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

pluisje88 schreef:
Ze heeft geen ruimte ;)

Sorry, ik las het woordje geen niet...

kionasuppie

hier kan je voor 25 p.m stalling krijgen.. veel ben je niet kwijt aan voer (vind ik) met een shet doe je per zak ongeveer 2 maanden (als ze op een voedzame weide staan)
dit is hoe ik het ervaar.
Maar met 30 euro ga je het niet redden. onverwachten DA kosten moet je een 'potje' voor hebben etc...
ik zou het je ouders even vragen en kijken wat jullie kunnen betalen.. stalling voor 30 p.m is niet onredelijk alleen moet je rekening houden met in welke regio je woont...

Maar pension voor 200 p.m voor een shet :wow: :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:19

€ 30.- per maand ga je gewoon niet redden.
Als staat je pony ergens gratis dan red je dat nog niet eens.
Want vergeet niet dat de shet ook gewoon naar de smid, tandarts moet, en dan ook nog eens de jaarlijkse entingen, ontwormingen een paar keer per jaar.
En wat als de pony een keer ziek word? Dan kunnen de kosten al heel snel oplopen.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 29-03-14 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:19

Een shet houdt net zo een stal bezet als een groot paard ;)

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:20

LiannePuthzy schreef:
idd, sommige shets zijn gratis en sommige zijn 1000 euro
maar even weer terug op de overige kosten
pension reken daar maar 200 euro voor ongeveer per maand
hoefsmid warneer de hoeven te lang worden 30 euro
inenten 1 keer per jaar 25 euro
ontwormen 2 a 3 keer per jaar 15 euro per keer
eventueel mueslie ofzo 25 euro per zak
borstels een malig 30 euro
halster 2x 15 euro per stuk
eventueel vliegendeken 30 euro
vliegennetje 5 euro
hooi ongeveer 5 euro per baal
stro denk ook 5 euro ofzo
zaagsel als je geen stro wil denk 5 euro per baal (geen idee)

ik ga mee met de bovenstaande reactie, hoewel ik wel moet zeggen dat stalling voor een Shet absoluut geen 200,00 hoeft te zijn, mits je op een niet al te luxe stal staat natuurlijk. Ik sta op een stal gestald aan de rand van A'dam en betaal nog geen 100,00!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:21

Zet maar uit je hoofd voor €30,-.
Stalling is vaak duurder, hoefsmid, wormenkuur, dierenarts, spulletjes etc

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:22

kionasuppie schreef:
hier kan je voor 25 p.m stalling krijgen.. veel ben je niet kwijt aan voer (vind ik) met een shet doe je per zak ongeveer 2 maanden (als ze op een voedzame weide staan)
dit is hoe ik het ervaar.
Maar met 30 euro ga je het niet redden. onverwachten DA kosten moet je een 'potje' voor hebben etc...
ik zou het je ouders even vragen en kijken wat jullie kunnen betalen.. stalling voor 30 p.m is niet onredelijk alleen moet je rekening houden met in welke regio je woont...

Maar pension voor 200 p.m voor een shet :wow: :D

hangt erg vanaf waar je woont, hier waar ik mijn paard heb staan betaal je voor pension in een box 200 euro per maand inclusief alles
in de loopstal 150 euro per maan inclusief alles volgensmij
heb geen shet hor maar zo iets is t wel bij ons
ik sta ook ergens aan de rand van amsterdam

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:22

Mensen TS is 10 jaar ;)

Heb je dit al goed overlegd met je ouders?
Kunnen zij als het nodig is meebetalen? :)
Anders zou ik lekker die 30euro per maand opzij leggen, zodat je een leuk spaarpotje hebt.
Dan kan je over een tijdje een pony kopen en hou je geld over voor de dierenarts en dat soort dingen.

De prijs van de stalling is trouwens heel erg wisselend, ik hoor 200Euro, ja dat kan.
Maar zelf betaal ik bij de boer 65Euro per maand stalling voor mijn shet :)

cowgirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:32

Als je een shetlander bij een particulier kan stallen hoeft het helemaal niet zo duur te zijn. Ik weet een stal waar ze voor het stallen van shetlanders maar tussen de 20 en de 30 euro vragen. Maar je hebt idd ook de kosten voor dierenarts, jaarlijkse vaccinatie, hoefsmid, wormenkuren, materialen die je nodig hebt en het onderhoud van je materialen. Als je slim bent hoeft het niet allemaal duur te zijn en kan een shet wel een stuk goedkoper zijn dan een paard, maar zoals je ziet kom je niet onder de algemeen bekende kosten uit. Shetlanders kan je heel sober houden, maar is ook afhankelijk van wat je er allemaal mee wil doen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:40

Een Shetlander houden voor €30 per maand gaat helaas niet lukken. Een Shetlander eet net zoveel als een paard, reken op ongeveer €100 per maand, dan nog hoefsmid, enting, wormenkuur, ect.
kleinvosje schreef:
Los van hoe duur het is, je schrijft dat je ruimte om je huis hebt. Hoeveel ruimte, waar woon je (in een woonwijk, buitenaf)?

Ze schrijft dat ze geen ruimte rond haar huis heeft :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:40

EskeGirl schreef:
Ik ga je uit je droom helpen: stalling voor 30 euro gaat niet lukken. Reken maar op 80/90 euro aan voer per maand.
Waarom zoek je geen baantje? Flink sparen en dan over een tijdje een paard kopen.
Verder is een Shetlander qua kosten niet veel goedkoper dan een 'gewoon' paard. Denk aan da, hoefsmid, tandarts.

Succes ermee!

Edit: ik zie dat je 10 bent, dan gaat een baantje niet lukken... en een leuke verzorgpony zoeken?

Dan haal ik jou ui je droom dat dat niet lukt. Ik huur namelijk voor 30 euro per maand, incl hooi. ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:41

Sjors schreef:
kleinvosje schreef:

Ze schrijft dat ze geen ruimte rond haar huis heeft :P

En ik schreef na mijn post al een keer dat ik scheef gelezen had...

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:42

kleinvosje schreef:
En ik schreef na mijn post al een keer dat ik scheef gelezen had...

Mijn bericht was later doorgekomen dan bedoeld was :)
Laatst bijgewerkt door Sjors op 29-03-14 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sardis

Citaat:
Dan haal ik jou ui je droom dat dat niet lukt. Ik huur namelijk voor 30 euro per maand, incl hooi. ;)

Hoefsmid? DA? TA?

vuurneon

Lieve meid, 30 euro lijkt al heel veel als je 10 jaar bent maar voor een pony is dat echt te weinig. Mijn hoefsmid kost alleen al 30 euro voor het bekappen (en ja, je hebt ze ook wel voor 25 euro maar om aan te geven dat je dan al even geen stalling meer kunt betalen). Mijn paard kreeg voor 14 dagen medicijnen; 173 euro. Dus kun je bijna een half jaar geen stalling betalen.

Je ouders heb je nodig.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-03-14 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:43

Helmoni schreef:
EskeGirl schreef:

Hier in de omgeving lukt dat iig niet :P. Helaas komt er meer dan alleen stalgeld bij kijken...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:43

Het ligt er heel erg aan waar jij woont. Waar ik woon kost een box bij een goede stal, inclusief voer, al snel 300 euro. En dat is eigenlijk 10x zoveel als jij in gedachten had.

Het hangt echt van je ouders af. Als zij het willen betalen is het goed, en anders moet ik je helaas teleurstellen, met de veronderstelling dat je nog een paar jaar moet wachten.