Het plan was om haar volgend voorjaar te laten dekken, maar vanwege een recente beenblessure kan het ook zijn dat ik dat al naar dit jaar naar voren schuif. Het veulen is bedoeld voor eigen gebruik. Ik heb een aardig idee wat er bij komt kijken (jaren bij een fanatieke fokker rondgelopen op stal), maar zou graag wat meer objectieve meningen hebben over het exterieur van mijn paard en wat er dan vooral belangrijk is om op te letten bij de hengstenkeuze

Kenmerken merrie:
Naam: Romy
Afstamming: Balzflug x Zuidhorn
Stokmaat: 1.68m
Predikaten: Keur
Niveau (volgens Horsetelex): L-springen; Z1-dressuur
Link Horsetelex: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/213314
Eerdere nakomelingen: Johnson merrie uit 2008 (afgelopen WK springen voor jonge paarden geselecteerd voor finale 5-jarigen); Sandreo hengst uit 2009 (nu ruin, wordt uitgebracht in de dressuur bij mijn weten).
Karakter: sensibel en gevoelig, vrij heet, maar wel braaf en vriendelijk. Werkwillig paard (soms iets té
). Niet een paard waar iedereen zo op weg rijdt. In de omgang superbraaf.Standfoto's
2013

2011

Helaas qua goed zichtbare bewegingsfoto's alleen met mij erop aanwezig van dik een jaar geleden, doet paard niet echt recht
Maar het is een indicatie.

Pluspunten:
- goede bewegingen
- allround
- mooie maat
- vriendelijk karakter
Verbeterpunten:
- erg gevoelig op de benen/voeten
- ivm sensibiliteit niet een paard waar iedereen zomaar op kan
- troontredend
Hengst:
Graag een hengst die bekend staat om het vererven van goede, nuchtere karakters en stevig beenwerk. Ook niet te veel strooien met maat, ik zou de maat graag willen behouden of vergroten. Ik zou zelf graag tzt willen dressuren én springen met het veulen, dus allround. Ik neig daarom richting de springhengsten maar sluit een dressuurder ook niet uit.
Ik ben erg benieuwd wat er op haar bouw positief zowel negatief aan te merken valt en wat voor hengsten interessant zouden kunnen zijn
Alle suggesties zijn welkom!
het lijkt er sterk op dat ik daar ook voor ga. Hij heeft voor mij alle vinkjes aangetikt op de lijst.
) ook gewoon wat mee kunt te fokken, dan lijkt me sensibel op sensibel niet handig
Hoewel ik niet weet hoe haar eerste veulen van Johnson qua karakter is uitgepakt. De Sandreo was als veulen erg vriendelijk iig, die heb ik nog gekend.
), maar zet haar in de bak aan het werk en ze is enorm sensibel en met heel veel werklust en een duidelijke eigen mening. Aan de hand is het een superbraaf dotje en een enorm knuffelige theemuts. Heerlijk beest